5 Nisan 2010 Pazartesi

LİMON SOSLU KEK

Ben limonlu lezzetleri çok severim,o yüzden limonlu ve çok hafif bu keki sizlerle paylaşmak istedim,deneyin bence,yanında birde limonata ohhh keyfiniz iyice yerine gelsin :)
MALZEME:
1 su.bar.toz şeker
4 adet yumurta
yarım su .bar.sıvıyağ
yarım su.bar yoğurt
1 paket vanilya
2 su.bar un
1 paket kabartma tozu
1 adet limon kabuğu rendesi
SOS:
1 det limon suyu
2 yem.kaş su
2 çor.kaş pudra şekeri(tepeleme)
YAPILIŞI:
Şeker ve yumurtalar mikserle çırpılır,sıvıyağ,yoğurt ilava edip çırpmaya devam edilir...Vanilya ve un eklenir karıştırlır,en son kabartma tozu ve limon rendesi eklenir,tahta kaşıkla karıştırılır...Yağlanıp unlanmış kalıba dökülür, (ben kalıbın dibine kuş üzümü ve fındık serpmiştim)önceden ılıtılmış fırında 180 derecede 35-40 dak pişirilir...
Sos malzemeleri karıştırılıp pişen kekin üzerinde gezdirilir,tarifte kek soğuyunca gezdirin diyordu ama ben sıcakken döktüm kek sosu çok güzel çekti......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder