6 Nisan 2010 Salı

Paçanga Böreği

Sizlere bir arkadaşımın çıkardığı yeni kitabını tanıtmak istedim.İlgilenen arkadaşlar buradan linki tıklarsalar kitap bilgilerine ulaşacaklardır..Teşekkürler!

Paçanga iftar sofralarının vazgeçilmezi olmuş adeta..Bu ramazan nerede iftara gittimse her evde paçanga ile karşılaşır oldum..Bu pazar evde olunca,bende yapıp dondurucuya kaldırmak istedim..Hem buzdolabındaki pastırmalarıda değerlendirmiş olup,hemde akşamları iş çıkışı eve geldiğimde hazır yemek olur diye düşündüm..İyiki yapmışım..))Yapmışken sizlerle paylaşmadan da edemedim..Tarifimi merak eden arkadaşlara işte tarif..)Şimdiden hayırlı iftarlarınz olsun!
Paçanga Böreği
Hazırlanışı
Yufkanın biri masaya açılır.

Üzerine 1 yemek kaşığı sıvıyağ,2 yemek kaşığı su karışımından serpiştirilir.

Yufkalar 4 eşit parçaya ayrılır.

Her bir yufkaya 1 dilim pastırma konulur.

Domates,y.biber,peynir pastırma dilimlerinin üzerine konularak sarılır.

Üzerlerine 1 yumurta,minicik sıvıyağ,su karıştırılıp sürülür.

175 c de yaklaşık 30 dk pişirilir.
Paçanga Böreği
Not:Tavada domates ve biber çevrilince,paçanganın içersi daha yumuşak oluyor.Tavanın altını kapayıp,peynirleride içersine eklediğimde suyunuda çekmiş oluyor..Çok nefis ve hafif bir börek oluyor..Tavsiye ederim..Şimdiden ellerinize sağlık..!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder