6 Nisan 2010 Salı

Şekilli Baharatlı Patatesler

Baharatlı Patates
Bugün Bora'nın ilk karnesini aldık.Hepimiz çok heyecanlandık aslında,cuma günleri tören günü olduğu için ilk kez sınıflarında İstiklal Marşı okuduklarını gördüm ve çok hoşuma gitti.Karnemizdeki tüm notların 5 olduğu'nu görmek bizi daha da mutlu etti.Umarım bu başarı ileri ki yıllarda da devam eder .
Star tv kanalı'da bu heyecanımıza ortak oldu,okul müdürümüzü,müdür yardımcımızı biraz önce izledik.Bora'yı da televizyonda izlemek çok keyifli oldu.Gece haberlerinde tekrarını verirse yeniden izleyip kameraya çekmeye çalışacağım...Nede olsa biraz meşhur oldu.(haber bülteni'ni izlerseniz haberin sonuna doğru elindeki karneyi göstererek poz veren kuzucuk Bora oluyor..)
Dün çocuklara hazırladığım şekilli patatesler çoğumuzun evde dilim patatesleri ile hazırladığımız bir menü aslında...Ben sadece çocuklara uygun hale getirdim... Sevgili Özlem ve Fulya'nın (çocuklaçocuk) sitesinde tesadüfen gördüğüm patates baskısından ilham aldım.Bu fikir için çok teşekkür ediyorum... Bu baskı olayı benim çok hoşuma gitti..Patatesin kenarlarını'da ziyan etmeyip onları'da bizim için hazırlayıp pişirdim.Çocuklar bu sunuma bayıldılar,hem kızartma olmadığı için daha hafif oldu hemde çocuklar iştahla yediler..

Malzemeler
- 3 tane iri patates
- Tuz
- Kırmızı pul biber
- Nane
- Kekik
- 1 yemek kaşığı sıvıyağ

Hazırlanışı:
1- Patatesleri iri halkalar şeklinde kesin.
2- Çok kalın olmayacak şekilde kestikten sonra kalıplarla patatesden şekiller çıkartın.
3- Şekilli patatesleri ayrı bir kabın içinde baharatlarla karıştırarak yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.Isıtılmış 200 derecelik fırında 20 dakika pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder