2 Nisan 2010 Cuma

Tek Kişilik Kumpir

Zeynep'in diş buğdayı menüsünden bir tarif daha.. Çok basit, servisi kolay leziz bir salata... Ölçü veremiyorum. Kişi sayımız fazla olduğundan böyle iki tepsi hazırladım...İsterseniz hazır garnitür kullanabilir ve damak tadınıza göre daha da çeşitlendirebilirsiniz...
malzemeler:
  • patates
  • havuç
  • bezelye
  • mısır
  • mayonez
  • tuz, karabiber, pul biber
  • sıvı yağ

yapılışı: Önce patatesleri haşlayın. (ben kabuklarını soyarak haşladım, vaktim az olduğu için, genelde kabuklu haşlayıp sonra soyarım.) Ilındıktan sonra kabuklarını soyup ezin. Yeteri kadar sıva yağ ve baharatlar ile tatlandırın. Bezelyeyi haşlayın, havuçu küp şeklinde doğrayıp haşlayın. Bir kapta bezelye, havuçu ve mısırı karıştırın. Muffin kağıdını avuçunuzun içine alarak hazırladığınız patatesten iki yemek kaşığı kadar koyup, ortasını çukur olacak şekilde koyun. Çukur kısmına hazırladığınız garnitürden iki yemek kaşığı koyup servis tabağına dizip, üzerini mayonez ile süsleyin..

afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder