7 Nisan 2010 Çarşamba

Mantar Mantısı

Bu yemeği yemekteyiz yarışmasında Reyhan Hanım yapmıştı. Ben de yapılış aşamasını seyretmediğim için çok merak etmiştim. Blogcu arkadaşlardan tarifi yapanlar olmuş. Ben de sevgili Keskinli arkadaşımızın yorumuyla denedim ve çok beğendim. Zaten mantarın her halini çok severim. Yapımı kolay ve çok lezzetli bir yemek. Yapmak isteyenlere kolay gelsin.

Malzemeler :
500 gr kültür mantarı
2 tane yumurta
2 yemek kasşığı galeta unu
Kızartmak için;
bolca sıvı yağ
Haşlamak için;
su ve 1/4 limonun suyu
Üzerine;
Yoğurt
1-2 diş sarımsak
Salça, pulbiber, tereyağı
Yapılışı :
Mantarlar iyice yıkanır. Bir tencerede su kaynatılır, kaynamaya başlayınca içine 1,5 yemek kaşığı tuz atılıp, limon sıkılır. Mantarlar bütün olarak (dilimlenmeden) 5 dakika kadar haşlanıp suyu süzülür ve soğumaya bırakılır. Çukur bir kapta yumurtalar çırpılır ve galeta unu eklenerek bulamaç haline getirilir. Mantarlar bu karışımın içine alınıp iyice harmalanır ve kızgın yağda kızartılır. Fazla yağları mutfak havlusu ile alınır. Servis tabağına alınıp üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür. Küçük bir tavada tereyağı eritilir. Biraz pulbiber ve salça eklenip karıştırılır. Bir miktar su ilave edilip kaynatılır ve mantarların üzerine gezdirilerek servis yapılır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder