8 Nisan 2010 Perşembe

AŞURE

MERHABALAR, dün akşam işten geldim koştur koştur aşuremi hazırladım tarifi aslında hep gözkararı yaparım ama busefer biraz daha dikkat etmeye çalıştım sizlere tam ölçü vereyim diye yalnız bu vereceğim ölçüyle koca bir tencere aşurem oldu epeycede dağıttım allah kabul etsin gelelim tarife

yarım kilo aşurelik buğday
4 su bardağı kuru fasulye
4 su bardağı nohut
1 su bardağı pirinç
20 tane kuru incir
1 su bardağı sarı üzüm
1 adet yeşil elma
20 adet (malatya) kuru kayısı
yarım portakal kabuğunu minik julyen doğradım
tozşeker ayarı size bağlı:)
5-6 adet karanfil
süsleme için fındık,tarçın,nar
YAPILIŞI:Nohut,fasulye bir gece önceden ıslatıyoruz. ertesi gün ayrı ayrı haşlıyoruz.ben nohutların kabuklarını tek tek ayıklıyorum isterseniz ayıklamaya bilirsiniz.yine bir gece önceden aşurelik buğdayımızıda pirinçle birlikte bir tencereye alıp bir taşım kaynatıyoruz ve tencerenin ağzını kapatıp bekletiyoruz.ertesi gün buğdayımıza sıcak su koyup pişirmeye başlıyoruz kaynadıktan sonra buğday pişince haşlanmış fasulyeleri ve nohutu ekleyip pişirmeye devam ediyoruz.karanfilleri atıyoruz. incirleri ve kayısıları doğruyoruz ayrı bir tencerede yumuşayana kadar fazla öldürmeden pişiriyoruz.kıvam almaya başlayan aşuremize sıcak suda yıkadığımız üzümleri ilave ediyoruz minik küpler halinde doğranan elmaları ekliyoruz. julyen doğranmış portakal kabuklarınıda ilave ediyoruz.en son kayısıları ve incirleri ilave edip şekerini ayarlayıp ilave ettikten sonra bir taşım daha kaynatıyoruz. tenceremizin kapağını kapatıp soğuk bir yerde dinlendiriyoruz. servis yapacağımız kaselere koyup üzerlerini süsleyip afiyetle mideye:)))))indiriyoruz.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder