6 Nisan 2010 Salı

BAZLAMA



Geçen hafta Ankara'dan Anne'm geldi..Çok güzel vakit geçirdik.Beraber gezdik,dolaştık,o yaptı ben yedim.Misafir ağırladık.Misafirliğe gittik,dizilerimizi seyrettik,bol bol dertleştik, derken baktıkki on gün geçmiş..sonra Baba'cımda geldi 3,4 günde onunla vakit geçirdik.sonra gittiler çok koydu bana..çok alışmıştım.ev yine çok ıssız ve sessiz geldi Yiğitim'le bana.. Yine burnumun direği sızladı..Allah;hepimizin annesine babasına sağlıklı,hayırlı uzun ömür nasip etsin ,başımızdan eksik etmesin onları inşallah...
Bazlamayı ben yapmadım tabikide annem sağolsun..eşim ve ben çok sevdiğimiz için zor şartlarda tavada tek tek uğraşarak yaptı.yanında ıspanaklı gözlemelerde yaptı ama resim çekemedim..Ellerine sağlık diyorum annemin....Hamur bayağı kabardı,tadı çok güzeldi.sıcakken arasına tereyağ ve köy peyniriyle süper oldu..Tavsiye ederim..
Malzemeler:un,su tuz,1 pkt yaşmaya
Yapılışı:hepsi yumuşak hamur olacak şekilde yoğurulur.(annem göz kararı yaptı ölçü veremicem kusura bakmayın.).. hamur bezelere ayrılır.(12 beze çıktı)bir bezin üzerinde bezeler mayalanmaya bırakılır. mayalanınca yuvarlak bir ekmek tahtası yardımıyla tahtanın üzerine aktarılır.(aslında bazlama için özel aparatlar satılmakta,bende olmadığı için resimleyemedim).tavada yada sacda yağsız şekilde arkalı önlü pişirilir.hamurun kıvamını ayarlamak oldukça güç, bezin üzerinden dinlendirilen hamurları alıp tavaya aktarmak bana zor geliyor.çünkü oldukça yumuşak oluyorlar..yapabilenler için afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder