8 Nisan 2010 Perşembe

ÇERKEZ TATLISI



Ramazan ayında iftar için misafirlerime yapmıştım bu tatlıyı. Herşey ancak yetiştiği için soframı fotolayıp paylaşamadım sizlerle. Dedim bari tatlıyı paylaşayım:) Denerseniz nefis bir tatlı.

Malzemeler:

4 Su b. un
Yarım su b. irmik
2 Yumurta
120 gr Tereyağı
2 Çorba k. yoğurt
2 Çorba k. tozşeker
1 Çay b. süt
1 Tatlı k. kurumaya

İç malzemesi için:

2 Su b. ceviz
2 Yumurta
2 Çorba k. un

Şerbeti için:

6 Su b. tozşeker
4 Su b. su
1 Dilim limon

Kızartmak için:
Sıvıyağ


YAPILIŞI:Bir kaba unu alın ortasını açın önce kuru mayayı koyup sütle eritin. Ardından diğer tüm malzemeleri ekleyip yoğurun. Yoğurduğunuz hamuru merdaneyle bir cm kalınlığında açın. Diğer taraftan içi için bir kapta cevizi, yumurtayı, unu karıştırıp elinizle uzun bir şerit yapın. Yaptığınız bu şeriti açtığınız hamurun içine uzunlamasına koyup rulo yaparak bir kaç kez sarıp hamuru kesin. Hamur ve iç malzemesi bitene kadar bu şekilde sarın. Çok fazla rulo yapmayın kalın oluyor. Sardıktan sonra hamuru vrev kesip kızgın yağda kızartın. Üzerine şerbetini hazırlayıp dökün.İstediğiniz şekilde süsleyip servis yepın. Afiyet olsun.

NOT: Ben bu tatlıyı yarım ölçü yaptım ve yaklaşık olarak 20-25 tane çıktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder