6 Nisan 2010 Salı

Cevizli Kurabiye


Tarif Lezzet dergisinden, bazı değişiklikler yaptım.
Malzemeler :
165 gr. ceviz içi (2 su bardağı çekilmiş ceviz kullandım.)
1 adet yumurta akı
1 çay bardağı hindistancevizi
1 paket vanilya
1 çay bardağı toz şeker
Süsleme için (Ben ekledim.);
1 paket bitter çikolata ya da;
1 çay bardağı tozşeker (Aslında çikolata ile süsleyecektim ama evde kalmadığı için toz şekeri eriterek süsleme yaptım. Krokan gibi oldu.)
Yapılışı :
Ceviz robotta çekilir, yoğurma kabına alınır. Yumurta akı, hindistancevizi, tozşeker, vanilya eklenip; yoğrulur. Dondurma kaşığı ile parçaklar kopartılıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. (Ben elimle şekil verdim.) Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10-12 dakika pişirilir. Tel ızgara üzerinde soğumaya bırakılır. Bitter çikolata benmari yöntemiyle eritilir, yağlı kağıttan yapılan külaha doldurulup kurabiyelerin üzerine süslemeler yapılır ya da; 1 çay bardağı kadar tozşeker küçük bir tavaya alınır. Kısık ateşte şeker eriyip, karamel rengini alıncaya kadar karıştırılır, kurabiyelerin üzerine dökülerek süslemeler yapılır.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder