6 Nisan 2010 Salı

CHEESECAKE -P.D.Ç.S.E. 29

PDÇSE.29 SEVGİLİ EV SAHİBİMİZ KARABİBERİME SEVGİLER...
dilimler üst üste konmuştur !!! ( katlı değil )



LİMONLU CHEESECAKE

- 2 pk. eti burçak bisküvi,
- 65 gr erimiş tereyağı,
- 600 gr labne peynir,
- 1/2 sb toz şeker,
- 2 limon kabuğu rendesi,
- 2 limon suyu,
- 3 yumurta.

-Bisküviler rondoda toz haline getirilir ve erimiş tereyağı ile çok iyi karıştırılır (elle)
- Kelepçeli kalıbın altı folyo ile kaplanır veya yanmaz kağıt ile,içine bisküvili karışım bastırılarak taban yapılır. (bir bardak veya kavanoz kullanıyorum sıkıştırma anında )
-Dondurucuya atıp yaklaşık bir saat bekletin
- Şeker ,limon suyu ve rendesini iyice karıştırın,
-Yumurtaları teker teker içine ekleyin,
- En son labneyi koyup hafifçe yedirerek karıştırın (pütürsüz)
-Dondurucudan çıkardığınız kelepçeli kalıba yavaşça dökün.
-Fırın tepsisine koyarak önceden 160 derece ısıtılmış fırında tam 45 dakika pişirin.
-Oda ısısında soğutup bir gece bekletin (dinlendikçe lezzetlenir çünkü)

Ben bu sefer üzerine limonlu sos yapmadım. Çok hoş ,daha keskin bir lezzet oluyor o haliylede.
Yine kıbrıstan gelen aşağıda gördüğünüz limonlarımla hazırlamış olduğumuz bu lezzeti ailecek çok seviyoruz. Bu resimde gördüğünüz tek kutu labne ile yapılmıştır. O yüzden ince dilimlerdir.
Ben hacim katmak için 2 katı üst üste koymuştum :)

*Sevgili HEP SÜSLÜYDÜM benden frambuazlı istemişti, oda sırada SÜSLÜM birazcık sabrr emi :))
HEPİNİZE AFİYET OLSUN..
SEVGİLER
...
-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder