8 Nisan 2010 Perşembe

Çikolata Şelalesi ve Bir Doğum Günü

Hafta başından bu yana düşünüyorum, hatta yazmaya karar verdiğim bir hafta öncesinden beri.. Ne yazayım nasıl ifade edeyim diye.. Bu iş tarif yazmaya benzemiyor. Duygularımı, hissettiklerimi başkalarının duygularına, satırlarına sığınmadan anlatmayı seven ben şimdi bunları ifade etmekte zorluk çekiyorum.
Konuşmak kadar yazmayı da seven ben iki satırı bir araya getiremeyip günlerdir dolaşıyorum, kafamdaki cümleleri birbirine bağlayamıyorum. İnternete baktım, kitapları karıştırdım yok hayır benden değil, hiçbiri bana göre değil. Nasıl anlatır ki bir başkası benim duygularımı, benim O ‘na olan sonsuz sevgi mi? Anne olmayı sadece can vermek zanneden kalemler.
Onun bana her sabah mahmur gözlerle bakıp" Günaydın Annişkom" deyişini, onun benim gözlerimin içine işleyen sevgisini, yüzüm biraz asılsa, gözlerim biraz hüzünlense "Canım Annem iyi misin ? " deyişini, "Canım Annem iyi ki varsın, iyiki sen benim Annemsin" dediğinde bunun bana verdiği mutluluğu, kimse bir annenin çocuğuna hissettiği sevgiyi anlatamaz.

Bugün benim Prensesimin, hayat ilacımın doğum günü. Tariflerin bile içine kattığım ”Prenses bunu seviyor, Prenses böyle istiyor” diye neredeyse her tarifimin ucunu O’na bağladığım, hayatımı O’nun eksenine oturttuğum, minicik yüreğimin Canım Kızımın doğum günü.

İyi ki Varsın Bir Tanem, İyi ki Sen Benim Kızımsın.

Çikolata Şelalesi de onun çok sevdiği "favorim" dediği pastası. Aslında hepinizin ismini farklı olarak bildiği bir pasta. Tarif, dostluğunun bana çok şey kattığına inandığım Canım Arkadaşım EsEr 'in ( orijinal tarife buradan ulaşabilirsiniz). Pastanın gerçek adı Ağlayan Pasta. Bu güzel pastaya böyle hüzünlü bir isim yakıştıramadığım, kimsenin ağlamasını istemediğim içinde adını değiştirdim.
Üzerine file fıstık, yanına bahar çiçekleri koyarak ta görünüşünü....

Gereken Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • Yarım su bardağı süt
  • Yarım su bardağından iki parmak fazla şeker
  • 5 yemek kaşığı (tepeleme) un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Fırından çıkınca kekin üzerine dökmek için 1 su bardağı süt
  • 2 paket krem şanti (Dr.Oetker'in kaymak tadında krem şantisini kullandım)
  • Krem şanti için 2 su bardağı süt
Üzerindeki sos:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Yarım paket (40 gr) bitter çikolata
  • Süslemek için file fıstık

Yapılışı:

  • Oda sıcaklığındaki yumurtayı, şekeri ve vanilyayı krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
  • Sütü ve yağı ilave edip çırpmaya devam edin.
  • Un, kakao, kabartma tozu, damla çikolatayı ilave edip karıştırın. Akıcı olan hamuru tepsiye dökün ( Borcamın küçük yuvarlak tepsisini kullandım).
  • Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
  • Kek pişince fırından çıkarıp üzerine 1 su bardağı sütü dökün.
  • Başka bir kapta iki paket krem şantiyi 2 su bardağı soğuk süt ile katılaşıncaya kadar çırpın.
  • Kekin üzerine yayın buzdolabında 1- 2 saat bekletin.
  • Sos için çikolata hariç tüm malzemeleri iyice karıştırın.Ocağa alın.
  • Muhallebi kıvamına gelmeden önce içine bitter çikolatayı kırın.
  • Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alın. Mikserle çırpın.
  • Krem şantinin üzerine yayın. Servis sırasında üzerine file fıstık serpin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder