6 Nisan 2010 Salı

ÇİKOLATA ŞELALESİ





Okuldan Gülgün Hocamın güzel tariflerinden biri. Bütün okulu kırdı geçirdi bu tarif:)) Okulda bir ara hergün bu tarifin değişik versiyonlarını konuşuyorduk. İşte ben dün üstüne damla çikolata serptim, yarın kahvelisini yapıcam derken koca okulda tiryakilik yaptı:)) Hergün değişik versiyonlarını üretir hale geldik:)) Akşam çayında tatlı krizi tutunca sıcak sıcak dumanı üstünde mis gibi çikolata kokusu eşliğinde yemesi harika oluyor benden demesi. Ama bu sihire kendinizi fazla kaptırmayın. Çünkü sizde gram gram kilo yaparak hatıra olarak kalabiliyor:)) Birde benim çikolata şelalesi biraz Niagara şelalesi gibi gür oldu:)) Ben fotoğraf çekmek için acele etmiştim biraz erken almışım fırından. Yani bu kadar akışkan olmuyor içi merak etmeyin;) Bu tarifimi beni etkinliğine düşünüpte davet eden arkadaşım 50.p.d.ç.s.e ev sahibesi arkadaşın nursene yolluyorum ve kendisine kolaylıklar diliyorum..



MALZEMELER:



2 Kişilik:

2 Yumurta

3 Yemek kaşığı şeker

2 Yemek kaşığı erimiş margarin

2 Yemek kaşığı un

1 Paket bitter çikolata ya da iki yemek kaşığı kakao

1 Paket vanilya



YAPILIŞI:

Önce benmari usulu çikolatamızı eritelim. Derin bir kapta erimiş margarini, şekeri ve yumurtaları el çırpıcısıyla çırpalım(miksere gerek yok)şekerler biraz eriyince erimiş çikolatayı, unu ve vanilyayıda ekleyip karıştıralım. Daha sonra mini fırın kaplarımızı yağlayalım ve önceden ısıtıkmış fırında 7-8 dakika pişirelim. Sıcakken üzerini istediğimiz gibi süsüleyip servis yapalım.

NOT: Çikolata şelelerinizi isterseniz bir iki gün önceden hazırlayıp buz dolabında bekletebilirsiniz. Pişireceğiniz zaman elinize hazır geliverir hemen:) Birde fırından çıkarır çıkarmaz servis hazırlıklarına başlayın yoksa soğumaya başlayınca akışkanlığı geçiyor keke dönüşüyor:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder