7 Nisan 2010 Çarşamba

Çikolatalı Vişneli Mozaik Pasta (Pastakolik Etkinliği)

Pastakolik etkinliği'nin yeni evsahibesi Aslı konu olarak "bisküvili Pastalar" ı seçmiş. Kendisine bol tarifli güzel bir etkinlik diliyor ve tarifimi gönderiyorum. Sunum pek başarılı olmasa da pastanın tadı harikaydı. Evde bekleyen malzemeleri değerlendirmek için uydurdum.

Malzemeler :
2,5 su bardağı süt
1 paket Dr. Oetker Çikolatalı-Vişneli Gourmet Puding
50 gr. margarin
1,5 paket Petibör bisküvi
1 kase dondurulmuş vişne (reçel tanesi de olur)
1 avuç bütün Antepfıstığı
1 kase iri parçalara bölünmüş sütlü çikolata ya da damla çikolata
Üzerine;
hindistancevizi ya da dövülmüş fındık (İkisini de kullandım, zevkinize kalmış.)

Yapılışı :
Hazır puding karışımı ve süt tencereye alınır ve kaynamaya başlayıncaya kadar sürekli karıştırılır. 2-3 dakika kaynadıktan sonra margarin eklenir ve margarin tamamen eriyinceye kadar karıştırılır, ocak kapatılır.
Buzluğa sığacak büyüklükteki bir tepsiye streç film serilir. 5 adet bisküvi yanyana olacak çekilde dizilir. İlk bisküvi sırasına paralel şekilde 5'li gruplar halinde 2 sıra daha bisküvi dizilir. Üzerlerine puding gezdirilir. Bu şekilde üst üste 3 kat oluncaya kadar işlem tekrarlanır. Ortasına vişne taneleri, fıstık ve çikolata yerleştirilir. Pasta iki kenarından tutularak yukarıya doğru kaldırılır ve piramit oluşturacak şekilde kenarları birleştirilir. Kalan pudingle üzeri kaplanır. (Ben puding miktarı az kaldığı için pudingin içine biraz çikolata ekleyip, ocakta erittim. Pastanın üzerini kapladıktan sonra da dövülmüş fındık serptim.) Pasta streç filme sarılıp, buzlukta en az yarım saat bekletilip, dilimlenerek servis yapılır. Servis sırasında üzerine hindistancevizi rendesi serpilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder