8 Nisan 2010 Perşembe

ÇİKOLATALI MUFFİN

yoğurtlu, çikolatalı muffin 004
Son zamanlarda yaptığım en güzel muffinlerden biri. Bu kez içine süt yerine bol yoğurt kullandım ve çok memnun kaldım. Bu arada size bir öneride bulunmak istiyorum. Gerek bu muffinleri gereksede herhangi bir keki pişirip özellikle bir gün dinlendirdikten sonra yoğurt eşliğinde yiyin. Ben bu lezzete bayılıyorum. Üstelik böylece yoğurt da tüketmiş oluyorum. Bir deneyin bakalım siz ne diyeceksiniz. Sıra muffinimizin tarifinde.
Malzemeler;
*125 gr oda sıcaklığında iyice yumuşamış tereyağı,
*2 su bardağı toz şeker,
*2 su bardağı yoğurt,
*3 adet yumurta(oda sıcaklığında)
*1 paket vanilya,
*1 paket kabartma tozu,
*3-3,5 su bardağı un
*Çok iri parçalara bölünmüş bitter çikolata(yaklaşık 1 su bardağı kadar)
Hazırlanışı;
1.Tereyağı ve şekeri mikserde krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
2.Yoğurt ve yumurtayı ekleyip çok fazla olmamak kaydı ile karıştırın.
3.Vanilyai kabartma tozu ve unu beraberce eleyip, sıvı karışıma ekleyin ve güzelce karıştırın.
4. Çok iri parçalara bölünmü çikolatayıda ekleyin ve karıştırın.
5.Muffin kağıtları döşediğiniz, muffin kalıbınıza hamurdan paylaştırın.
6.Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında batıracağınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
Not:Bu ölçülerden oldukça fazla muffin çıkıyor. Fazla olanları fotoğrafta da görüldüğü gibi buzdolabı poşetine koyup,ağzını sıkıca bağladıktan sonra buzdolabında 3-4 gün muhafaza edebilirsiniz. Afiyet olsun.
yoğurtlu, çikolatalı muffin 012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder