8 Nisan 2010 Perşembe

ÇİKOLATALI VE ÇİLEK AROMALI KEK

Bu görüntüye benzer bir kek resmini yabancı bir internet sitesinde uzun zaman önce görmüş ve çok beğenmiştim. Ama sitenin adresini kaydetmediğim için bir daha bulamadım. Bende görüntüden aklımda kalanları bu kekte yapmaya çalıştım. Tarif olarak ise tamamen o an aklıma gelen ölçü ve malzemeleri kullanarak bir uygulama denedim. Ortaya çıkan sonuç ise beni çok memnun etti. Kek her zaman aradığım yumuşaklıkta ve lezzetteydi. Şekil ise neredeyse gördüğüm ama adresini kaydetmediğim şekil ile aynı olmuştu. Çileği ve çikolatayı bir arada sevenlere muhakkak tavsiye ediyorum.
Malzemeler;
( Kek için )
*4 adet oda sıcaklığında yumurta ( sarısı ve beyazı ayrılacak )
*1 su bardağı şeker,
*1 su bardağı çilekli süt,
*1 su bardağı sıvı yağ,
*2 su bardağı un,
*1 paket Dr Oetker çilekli puding,
*1 paket vanilya,
*1 tatlı kaşığı kabartma tozu,
(Üstü için)
*250 gr bitter çikolata ( benmari yöntemi ile eritilmiş )
*200 gr krema
*süslemek için çilek
Hazırlanışı;
1.Yumurta sarılarını şeker ile iyice çırpın. Aklarını da kar haline gelinceye kadar çırpın.
2.Yumurta sarısı ve şekerden oluşan karışıma, sırası ile süt, yağ ve çilekli pudingi(toz hakinde) ilave ederek tekrar çırpın.
3.Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı bir kapta eleyerek, birbirine karıştırın ve bu toz karışımı, sıvı karışıma ilave ederek tekrar çırpın.
4.Yumurta aklarını da hazırladığınız bu kek karışımına ilave ederek karıştırın.Ama yumurta aklarının sönmemesine dikkat ederek, mikserle değil, spatula yada kaşıkla havalandırarak karıştırın.
5.Bu karışımı yağlı kağıt ile kaplanmış midi fırın tepsisine dökün ve her tarafına eşit yayılmasını sağlayıp, 180 derecede önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 20 dakika pişirin. Pişip pişmediğini kontrol ederek eğer pişmişse fırından çıkarın ve temiz bir mutfak havlusuna ters çevirerek soğutun.
6.Bu arada erittiğiniz çikolata ile kremayı çırparak iyice karıştırın.
7.Soğuyan keki, dikkatli bir şekilde alt tarafı üste gelecek biçimde tekrar midi fırın tepsisine alın ve yağlı kağıttan ayırın. Burada arzu ederseniz keki çok az miktarda sütle nemlendirebilirsiniz. Ben nemli sevdiğim için öyle yaptım. Hazırladığınız çikolatalı kremayı kalın bir tabaka halinde kekin üstüne sürün ve yaklaşık 1 saat kadar buzdolabında bekletin.
8. Krema soğuyup, kıvam bulunca keki dolaptan çıkarın ve arzu ettiğiniz bir kurabiye kalıbı ile ( Ben kalp kalıp kullanmayı seviyorum) çikolatalı kremayı çatlatmadan dikkatlice kesin.
9.Kestiğiniz herbir parçanın üstüne yarıya bölünmüş çilek yerleştirin. Ben daha hoş görünmeleri için çok az beyaz çikolata eriterek çileklere şeritler yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder