6 Nisan 2010 Salı

ÇİRİŞ SEVERMİSİNİZ ?

BELGİN'LE BRANCH !!!!!!! :)))))


zeytinyağlı çiriş
Çiriş otu
ıspanak salatası
fırın mantar
köz biber


Dİyet günlerim sakin ve istikrarla devam ediyor,
dizimin arkasında bir ağrım vardı,sonuç olarak bir kitle (kist)tespiti yapıldı, spora gidemez oldum :( MR tetkiklerini beklemekteyiz. İlaçla tedavide başlatıldı bir yandan. Ciddi birşey düşünülmüyor . Bense onca şeyden sonra, hiç mi hiç düşünmüyorum bunu, varsın ağrısın !
Spor geniş açıdan bakınca, benim için çok gerekli, kilo almasamda verememiş olmak biraz düşündürüyor beni. Ama strese gerek yok, şimdilik engelledi beni. sadece Sevgili Mehtap'a haziranda bir resim yollayacktım :) maalesef sözümü bu nedenle tutamıyacağım. Mehtapcığım mazaretimden dolayı muafım ben :))) AFFET BENİ CANIM DOKTORCUĞUM :) Önemli olan elbette ,sağlık, huzur Ve İYİ hissedebilmektir benim için. Bunuda kontrol altına alabilirim umarım.
Bu diyet günlerimde,hatta ziyarete gittiğim arkadaşlarım , kendilerini de içine alarak, bizlere sağlık sofraları kuruyorlar. Bu beni sonsuz sevindiriyor.
Yine İade-i Ziyaret günlerimden biriydi nisan ortasında.Sevgili kardeşim-arkadaşım Belgin bana''Çiriş yapacağım sana, bu öğlen bende yiyelimmi ?'' dedi. Olur cevabımdan sonra
onun evinde buluştuk, çok hoş ve benim en sevdiğim lezzetlerden hazırladığı şirin ve mütevazi b sağlık dolu bir soframız vardı. O gün semt pazarımız olduğundan tazecik çirişler, sebzeler almış, anında hazırlamıştı sağolsun birtanecik arkadaşım.
Soframızda ; közlenmiş yeşil biber, kaşarlı ve sade fırın mantar- ıspanaklı peynirli salata- simit-zeytinyağlı ÇİRİŞ vardı. Çay sonrası tatlı olarak sadece 1 adet bisküvi ile tatlandık :)))) !!!(Teşekkürler Belgin'ciğim)
Şimdilerde tüm pazarların gözdesi ve çok bol miktarda bulunan Çiriş otunu çok severek tüketiyorum.
Yine de ,sizlere minicik bir örnek olması nedeniyle postumu hazırlayıp paylaşıyorum.


ÇİRİŞ : Nisan ayından itibaren pazarlarda boy göstermeye başlayan çiriş, 50-100 cm boyunda bir bitkidir. Fazla uzamamış zambaklara benzeyen yaprakları uçlarına doğru sivrileşir. Körpeyken yapraklarından yemek yapılır. Tadına doyulmaz Çiriş, özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da sevilerek tüketilmektedir. Mesela; Sivas’ta en çok kuzu kulağıyla birlikte yağlı ve soğanlı olarak pişirilmektedir. Bayburt yemekleri arasında “Çirişli Bulgur” meşhurdur. Hele de kavurma ile pişirildiğinde tadına doyulmaz. Ayrıca çiriş yaprakları, maydonoz gibi börek ve gözlemelerde sade ve kıymalı iç malzemesi olarak, ya da ıspanak gibi yumurtayla kavrularak da tüketilebilmektedir. Çiriş, otlu peynir yapımında da kullanılmaktadır. Çirişin köklerinden de bir zamk çeşidi elde edilir. Kökler dilimlere ayrıldıktan sonra kurutulur ve değirmende öğütülerek toz haline getirilir. Bu zamk genellikle ayakkabıcılık, ciltçilik ve çantacılıkta kullanılır.

ZEYTİNYAĞLISI :
Malzemeler: 1 kilo çiriş otu, 2 adet havuç, 1 adet kuru soğan, 1/2 K üçük çay bardağı sızma zeytinyağ, yarım çay bardağı pirinç, tuz,1 tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığı salça veya 2 adet domates.
Hazırlanışı: Çirişleri güzelce ayıklayıp iyice yıkayın. Soğanları yemeklik olacak şekilde doğrayın. Havuçları da istenen şekilde doğrayın, sızma zeytinyağda soğanları ve havuçları pembeleşene kadar kavurun. 1 tatlı kaşığı salçayı veya domatesleri de doğrayıp ekleyerek biraz daha kavurun, sonra çirişleri ekleyip bir iki çevirin. Pirinç, tuz ve şekeri de ilave ederek, üstüne de sıcak su ekleyerek pişmeye bırakın. Pirinçler pişti mi, çirişler çabuk piştiği için ateşten alın. Üzerine limon sıkarak soğuk servis yapın.

SALATASI
Malzemeler: Yarım kilo çirişotu, sızma zeytinyağı, 1 diş sarımsak, 1 adet limonun suyu> Hazırlanışı: Çirişlerin saplarının birleştiği zarı sıyırın, uçlarını kesin. Hepsini iyice yıkayın. Kaynar su dolu bir tencerenin içinde çirişleri yumuşayana kadar haşlayın. Soğuk suyun altından geçirip, suyu iyice akana kadar süzdürün. Bir karıştırma kabına arzu ettiğiniz miktarda sızma zeytinyağ, limon suyu koyun. Sarımsağı bir miktar tuzla dövün ve bu sosa ekleyin. Hepsini çatalla karıştırın ve üzerine çirişleri ekleyin. Sos heryere bulaşana kadar karıştırın. Bir servis tabağına düzgünce yerleştirip servis yapın. ( Bu aşamada biraz yoğurtla karıştırıp, serinletici bir lezzet elde edebilirsiniz. )

Not: son 15 gün çok düzenli takip edip yazamayabilirim, gecikebilirim blog ziyaretlerimde, bilgilendirmek istedim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder