7 Nisan 2010 Çarşamba

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


Sevgili Tijen'in yani Mutfakta Zen'in İstanbul ziyaretinde; dünya tatlısı Zuhal'in bütün yoğunluğuna rağmen,bizleri davet etmesi ile Burcu, Tijen, Zuhal ve ben bir araya gelebilme şansını yakalıdık. Artık siz tahmin edin nasıl kaynattığımızı.
Sevgili Tijen, İstanbul'a Amerika dönüşü ayağının tozu ile gelmişti ve gelirken de herbirimize günün hatırası olarak kurabiye kalıbı ve otantik sabun getirmişti. Bende kalıbımı hemen kullanmak istedim ve yukarıdaki kurabiyeleri hazırladım. Teşekkürler Tijen. Seni tanımak çok güzeldi.
Malzemeler;
*125 gr tereyağı ( oda sıcaklığında)
*2 yumurta sarısı ( Benim dalgınlığıma geldiği için beyazı ile beraber kullanmışım.Sonradan fark ettim.)
*1 su bardağı toz şeker.
*1 paket vanilya,
*1 çay kaşığı tuz
*1 tatlı kaşığı kabartma tozu,
*1,5 su bardağı mısır nişastası,
*2 su bardağı un,
*1 su bardağı damla çikolata.
Hazırlanışı;
1.Tereyağını ve şekeri mikserle krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
2.Yumurtalarıda ekleyerek biraz daha çırpın.
3.Bu karışıma sırası ile tuz, kabartma tozu, nişasta ve azar azar unu ekleyerek yoğurun.
4. Ele yapışmayan bir hamur elde edince damla çikolataları ekleyerek, sadece çikolatalar hamurla karışıncaya kadar yoğurun. Fazla yoğurmayın, çikolatalar hamur içinde dağılma yapabilirler.
5. Hamuru merdane ile açın ve kalıpla kesin.
5. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında renklerinin değişmemesine dikkat ederek, pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder