2 Nisan 2010 Cuma

Doğum Günü Pastası

Zeynep'in doğum günü için yaptığım diğer pasta da buydu.. Kız kardeşim Tülay aslında benden 1 şeklinde bir pasta yapmamı istemişti:) Diş buğdayında da benden diş şeklinde bir pasta istemişti. O zaman da dikdörtgen bir pasta yapmıştım. Daha yeni yeni şeker hamuru ile pasta yapmaya başladığımdan bir türlü cesaret edemiyorum. Bu pasta benim şeker hamuru ile ikinci denemem. Neyse ki her ikisinide çok beğendi. Pandispanyasını meyveli pastanın ölçülerini azaltıp 24 cm kalıpta kakao ekleyip yaptım.
  • 4 adet yumurta
  • 4 fincan şeker
  • 4 fincan un
  • 1 fincan nişasta
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Pandispanyayı meyveli pastadaki gibi hazırlayıp, ara kremasıda meyveli pastadaki tarifi biraz değiştirip kakao ve bitter çikolata ekleyerek yaptım. Kremanın üzerine tuzsuz antep ve üzümlü draje serptim.

  • 3 su bardağı süt
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı un
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 80 gr. bitter çikolata

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder