7 Nisan 2010 Çarşamba

DÜDÜKLÜ TENCEREDE AYVA REÇELİ



Ayva benim kış mevsiminde her daim beğendiğim bir meyvedir. Reçeli, kompostosu, tatlısı, kıtır kıtır yemesi her hali güzeldir benim için. Ama hiç bu güne kadar denememiştim ayva reçelini. Ben daha çok başkasının yaptığı reçelleri beğenirim. Bir de ben deneyeyim kendi ellerimden bir ayva reçeli yiyeyim dedim. İyikide demişim sonuş tam istediğim gibi oldu;)

MALZEMELER

1.5 kg ayva

5 Su bardağı su

1.5 kg toz şeker

2 çorba kaşığı Limon Suyu

1 Su bardağı portakal suyu

5-6 Tane karanfil


YAPILIŞI:
Tüm malzemelerimizi düdüklü tenceremize koyup yarım saat pişiriyoruz. Eğer pişmezse düdüklü tencerenize göre pişirme zamanını ayarlayabilirsiniz. Bir de içine portakal suyuna ek olarak birer bardak mandalina ve greyfurt suyu da ekleyebilirsiniz. Tadı da rengide harika oluyor. Ben sadece evde portakal olduğu için onu ekleyebildim. Sakın çekirdekleriyle pişirmeyi de unutmayın:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder