5 Nisan 2010 Pazartesi

DUT PEKMEZLİ CEVİZLİ KEK ( ORGANİK )

MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK, DUALARINIZ KABUL OLSUN



P.D.Ç.S ETKİNLİĞİNE YOLLUYOR- http://hayattanazicik.blogspot.com/ ARKADAŞIMIZA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM




ORGANİK KEK

- 2 yumurta ( şile - çiftlik )
- 1/2 sb esmer şeker
- minicik tuz
- 1 sb lıght süt
- 1 kahve fincanı zeytinyağ ( Delfina )
- 2.5 sb tam buğday unu ( az gelirse kaşıkla ekleyin)
-1 çubuk vanilya ( veya 1 pk vanilya)
-yarım çay kaşığı zencefil - tarçın- karanfil- hindistan cevizi
- çok az portakal kabuğu
- 4 yk DUT PEKMEZİ ( Adıyaman -Tut)
- 3 yk BAL (giresun )
- 8 gün kurusu ( Malatya)

- 2 yk yaban mersini
- önceden fırında kavrulmuş ceviz ( Kandıra)
- 1 pk kabartma tozu.

YAPILIŞI
- Tüm kek malzemesi sırayla çırpılır ,, yağlanmış kalıba alınır.
- içine doğranmış kuru meyveler eklenir, çok hafif karıştırılıp üzerine biraz tarçın serpilir
- önceden ısınmış 170* fırında yaklaşık 30-35 dk pişirilir
( fırın farkı olabiir !!! )
-Ilınınca üzerine pudra şekeri, hindistan cevizi ve tarçın serpin.
********AFİYETLER OLSUN


Yine benim kış keklerimden biri daha geçti mutfağımdan.
Oryantal baharatlara olan zaafım, mesleğimiz gereği ülkemizin ve dünyanın her köşesinden gelen müşterilerimizin getirdiği ,çok sevilesi lezzetlerle kombinliyorum tariflerimi.
Geçen gün Fas ve Sudan'lı misafirlerimizde beni çok sevindirmişlerdi ( paylaşacağım )
Kimin bağı- bahçesi varsa, kimim ağacı-dalı varsa mutlaka bizede ulaştırırlar sağolsun. Birde yemek bloğum olduğunu öğrenince artık çok mutlular, '' ne getireceğimizi biliyoruz '' derler :)
Adıyaman Tut ilçesi harika dut pekmezi üretir. Benim tüm pekmez - pestil vs oradan gelir. Nar ekşim İskenderun-Antakya'dan- Anında sıkılıp gelen tahinim Adanadan , bahçe mahsülleri zeytinlerim, yağlarım (ege) tosyadan princim, ev yapımı tereyağlarım- peynirlerim (karadeniz ve çanakkale-assos) tazecik çiftlik yumurtalarım ve sütlerim ( şile- ömerli) ballarım giresun- tire ve Rize anzerden, elmalarımız İsparta, Limonlarımız kıbrıstan vs.... böyle uzayıp gider.....
kısacası herşeyim organik yetişir ve elime ulaşır !
Geriye bir un birde şeker kalır, onuda tam buğday unu ve işlenmemiş esmer şeker olarak tüketirim.
Kekler mutlaka pekmez ve balla pişer. Çok az esmer şeker eklerim !
Bu nedenle sanırım biz çokk şanslı insanlarız. hele yaz geldimi aklınıza gelen bağ bahçede yetişen , sebze ve meyve adına ne varsa , 2 günde bir elimizdedir .
Acaba hani bana çok sorduğunuz : ''nunucum estetiğiniz varmı !!!!!!! ???? :)) sorusunun karşılığı tam olarak bu sayfada - burada olsa gerek !!!!




YERİ GELMİŞKEN ! ( bir süre önce yaşadığım konudur bu ! : ((
HAZIR GIDA

BENİM İÇİN '' GIDA TERÖRÜ'dür .demiştim Doğru . Bunu yinelemekten iftihar ederim ( Bazı-larının !!! HOŞUNA GİTMESEDE !! BANA HADDİNE BİLE OLMADAN, MAİLLER YAZIP , HESAP SORACAK KADAR KÜÇÜLSEDE !! .. ) Ne alana - ne yapana- ne kullanana karışmak zaten haddim değildir ! Heleki Aileden Misafirimin getirdiğine yasak koyacak kadar DENSİZ hiç değilimdir !!!!!! Misafire YASAK KONULMAZ !!! Getirilenede, yenmesede SAYGI GÖSTERİLİR !!!!! Densizlik bunun HESABINI BANA SORANDADIR .

(BU sözler benim gibi birisini - Kendi bloğunda PRİM ! yapmakla SUÇLAYAN pek hünerli bayana ! )

Efendim kendisi pek dikkatli bir blog okuyucusuymuş !öyle yazmış ,kim ne yapar ne eder bilirmiş . açığını yakalarsa işte benim gibi yaparmış. aman dikkat edin !neme lazım .
(çok çirkin şeyler bunlar, çokda manasız , kuyruk acısını sahibine iade ediyorum, bir daha gereksiz luzumsuz şeylerle beni oyalamamasını, aileme dil uzatmamasını tavsiye ediyorum ! ben akıl alacak yaşları çoktaaaan geçtim.. Çocuklarımı adam ettim , üniversitelere getirttim, asker ettim ,işimin ta başına geçirttim.. Seninse halen olduğu gibi ,ancak tabağınla çanağınla evcilik oynama yaşların olsa gerek !!

İNSAN KENDİNİ GÖRMEZMİŞ ! herkesde kendini övdüğü gibi olmazmış !

hüneri ' sadece açık aramak ' olan bayan. BÜYÜ BİRAZ ARTIK.



KONUMUZA DÖNERSEK : Lütfen yediğinize, içtiğinize, hislerinize, en önemlisi de hayata bakış açınıza dikkat ediniz.
Şans sadece bunları bulmaktan ibaret elbette değildir ! Şansınızı hayatınıza davet edin. edin Kİ ; Olumlamalar size ÇOK ŞEY KATACAKTIR !

HEPİNİZE SEVGİLER BOL KEYİFLER ESENLİKLER GÜZELLİKLER DİLİYORUM.
BEREKETİNİZ ÇOK OLSUN .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder