5 Nisan 2010 Pazartesi

Elmalı Kurabiye

Kurabiyelerin tarifi teyzemin (İzmir) kızından..Çok nefis ve kıyır kıyır elmalı kurabiye isterseniz, buyrunuz tarifini..))Afiyetler olsun..

Dün sabah işe gittiğimde kendimi çok kötü hissediyordum..Bir an önce akşam olsa eve gitsem diye saate bakıp duruyordum..Akşam iş çıkışı gelince, kendimi çok kötü hissetmeye başladım..Taksiyi çağırıp direk eve gelip, yatağa nasıl girdiğimi bilmiyorum..İnanırmısınız,biraz önce saat 16:30 da kalkabildim..Bu nasıl bir üşütmeydi bende anlamış değilim..Bu kış çok hastalandım ve günlerce yattığımı biliyorum..Çok şükür kısa sürdü bu seferki..Siz siz olun, havalara aldanıp hastalıkları buyur etmeyin..Sağlıklı güzel günler diliyorum sizlere..
3
Malzemeler
250 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 kahve fincanı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı süt
1 yemek kaşığı şeker
1/2 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un

Üzeri için
pudra şekeri
2
İçi için
3 adet küçük elma rendesi
3 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tarçını tavada 3-4 dk pişirip soğutun.
1
Hazırlanışı
Tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediniz.

Hamurdan eşit parçalar kopartınız.

Her bir parçayı açarken, masayı hafif unlayınız.(hamurun yapışmaması için)

İçersine elmalı karışımdan koyup, kapatıp, ay şekli verip, tepsiye diziniz.

175 c deki fırında yaklaşık 15-20 dk pişirin.

Soğuduktan sonra, üzerine pudra şekeri serpip servis yapınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder