8 Nisan 2010 Perşembe

ELMALI TOPLAR

elmalı toplar 015
Bu gün yeğenim Nilüfer'in çay sofrasındaydık. Bende Nilüfer'in yaptıklarından bazılarını sizler için fotoğrafladım ve tariflerini aldım. Bunlardan ilki elmalı toplar. Elmalı topları çok uzun yıllardır yapmadığımı ve aslında ne kadar da çok sevdiğimi bu gün sofrada görünce hatırladım. Genellikle bilinen eski bir tarif ama benim gibi unutanlar için bir hatırlatayım dedim:)
Malzemeler;
*1,5 paket bebe bisküvisi ( pötibör bisküvide olabilir)
*2 adet orta boy elma ( rendelenmiş )
*1/2 çay bardağı erimiş tereyağı,
*1 adet portakalın rendelenmiş kabuğu,
*1 su bardağı küçük dövülmüş ceviz
Üstü için;
Hazır çikolata sos veya evde hazırlayacağınız çikolata sosu.
Hazırlanışı;
1.Bisküvileri elinizle ufalayın.
2.Rendelenmiş elma, bisküvi, yağ, portakal kabuğu ve cevizi karıştırıp, iyice yoğurun.
3. Yoğurduğunuz karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayarak şekil verin.
4.Elma toplarını servis tabağına alın ve üstüne çikolata sosunu döktükten sonra servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder