7 Nisan 2010 Çarşamba

Etli Nohut Yemeği

Yine Bir Dostluk Ödülü...

Sevgili Ebru beni dostları arasında seçmiş. Bu içten ve zarif davranışı için çok teşekkür ederim.Ben de bu ödülü bloğumu izlemeye alan, bloğumu ziyaret edip içten, sevgi dolu yorumlarını yazan , kendi değerli bloglarında bana yer verip tariflerimi paylaşan tüm gerçek dostlarıma gönderiyorum.


Hafta arası pazara gittiğimde yavaş yavaş bahar sebzelerinin gelmeye başladığını gördüm. Taze çıtır baklalar, çok sevdiğim enginarlar, sarmaşıklar.....Artık kış yemeklerinden bahar yemeklerine sonrada yaz yemeklerine geçmek gerek diye düşündüm. Belki birkaç tariften sonra artık gelsin zeytinyağlı baklalar, Girit usulü ezme bakla, enginar yemekleri , enginar dolması... Evet bahar geldi gerçekten.

Geçtiğimiz gün Kristal Kelebeğim Aslıcığım bloğunda "her gecenin sabahı, her kışın baharı var " diye yazmıştı. Aslıcığım sana yürekten katılıyorum. Bu bahar inanıyorum ki başka bahar..

Gereken Malzemeler:

  • Yarım kg nohut
  • Yarım kg yağsız kuşbaşı dana eti
  • 1 kaşık salça ( dilerseniz 2-3 adet domateste olabilir)
  • 1 adet kuru soğan
  • zeytinyağı
  • tuz, biber

Yapılışı:

  • Nohutları bir gece önceden biraz tuz ilave ederek sıcak su içinde bekletin.
  • Ertesi gün nohutların suyunu süzüp iyice yıkayın.
  • Düdüklü tencerenin içine yıkayıp suyunu süzdüğünüz etleri koyup hafifçe döndürüp biraz kavurun.
  • Üzerine soğanları ilave edip kavurmaya devam edin. Daha sonrada salçayı koyun.
  • Etlerin üzerine nohutları koyup iyice karıştırın.
  • Üzerini geçecek kadar su ilave edip düdüklü tencerenin kapağını kapatın.
  • Yaklaşık olarak 1 saat pişirin.
  • Piştikten sonra yanında yıldız şehriyeli pilav ile servis yapın.


  • Nohut yemeğinin içine halka halka doğranmış kırmızı , yeşil biberde ilave edebilirsiniz. Mevsiminde sebzeleri kullanmayı sevdiğim ve derin dondurucumda da kalmadığı için tarifte kullanmadım.
  • Salça olarak ben yarım kaşık biber, yarım kaşık domates salçası kullandım. Siz sevdiğiniz, alıştığınız salçayı kullanabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder