7 Nisan 2010 Çarşamba

EVLİLİK YILDÖNÜMÜM VE AŞK KLÜBESİ PASTASI


Sevgili arkadaşlar, bu gün benim evlilik yıldönümüm.
Uzun zamandır, nasıl bir pasta yapayım acaba, diye düşünüyordum. Sonunda bu aşk klübesinde karar kıldım. Çocuklarım ve eşim pastamızı çok beğendiler. Ayrıca pastamın camlarını ve kapısını arkadaşım Nüket hazırladı. Ellerine sağlık Nüket'ciğim.
Pastamın pandispanya tarifi Pastacı Burcu'cuğumdan, merak edenler için tarifi burada. Nemli nemli oldukça güzel bir pasta oldu. Kreması ise sevgili Bizim Pastane-Zinnur'un çikolatalı puding tarifi, onuda bu adresten bulabilirsiniz. Ben pudingin içine ek olarak kakaolu krem şantiyi bir çay bardağı süt ile çırparak karıştırdım.
pandispanyayı ufak dikdörgen bir kek kalıbında pişirdikten sonra ortadan ikiye bölerek iki adet dikdörtgen parça elde ettim. Bu dikdörtgen parçalardan herbirini ise enlemesine üçe böldüm. Her bir parçayı azıcık sütle ıslattıktan sonra aralarına krema ve damla çikolata serperek, pandispanyaların tümünü üst üste dizdim. Altı kat pandispanya üst üste oldu. Katlar kaymasın diye, herbir köşesinden küçük tahta şişlerle sabitledim. Daha sonra pandispanyanın ölçülerini yarıya indirerek dikdörgen kek kalıbında bir kek daha pişirdim. Bu kek çatıyı oluşturmak içindi. Kek piştikten ve soğuduktan sonra, çaprazlama olarak ikiye ayırdım ve iki adet üçgen prizma kek elde ettim. Bu keklerin dik kenarlarını birbirine yapışacak şekilde ana gövdenin üstüne yerleştirdim. Ve artan krema ile klübenin tamamını kapladım.
Şeker hamurundan çatıyı oluşturmak için uygun bir parça alıp, sarı gıda boyası ile renklendirdim. Kübemin çatı ölçülerini cetvelle ölçerek, ona uygun ölçülerde merdane yardımı ile açtığım çatıyı, ölçülere göre küçülttüm. Yanlarını bıçakla dilim dilim süsledim. Üstünü ise ilaç şişesi kapağını bastırarak, kiremit görüntüsü vermeye çalıştım. Sonra şeker hamurunu kek kalıbının köşesine yatırıp, çatı şekli alması için beklettim.
Bir paket krem şantiyi bir yemek kaşığı kakao ve bir çay bardağı süt ile çırpıp, sert bir krema elde ettim.Bu krema ile tüm klübeyi sıvadıktan sonra, çatalla ağaç görüntüsü verdim. Çatıyı ana gövdeye oturtup, bacasını yerleştirdim. Sevgili Nüket'in glazürden hazırladığı kalpleri cam ve kapı olarak yerleştirdim. şeker hamurundan yeşil gıda boyası katıp ve rendeleyip, çimenler yaptım. ve evdeki şekerlerle süsledim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder