8 Nisan 2010 Perşembe

Ezo Gelin Çorbası

Daha önce de yazmıştım evde hiçbirimiz yemek ayırt etmiyoruz. Böyle olunca da benim işim çok kolaylaşıyor, ne pişirsem, ne yapsam sıkıntım yok..Bir çok yemeği de tarifini değiştirerek bazende doğaçlama yapıyorum. Bazen değişik ilavelerle kendi ağız tadımıza göre pişirmeye çalışıyorum. Üstelik söz konusu çorba ise o kadar çok seçenek, değişik tarifler yapmak mümkün ki ufak tefek ilaveler, değişikliklerle . Ezo gelin çorbası da bunlardan biri... Bazen mercimek ve bulgur ile bazen de pirinç ilavesi ile....

Gereken Malzemeler:
  • 1/2 kahve ( Türk kahvesi) fincanı kırmızı mercimek
  • 1/2 kahve ( Türk kahvesi) fincanı ince bulgur
  • 1/2 kahve ( Türk kahvesi) fincanı pirinç
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 4-5 adet taze soğan veya 1 orta boy kuru soğan
  • 4 su bardağı et suyu ve 3 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • zeytinyağı

Yapılışı:

  • Taze soğanları küçük küçük doğrayarak zeytinyağında kavurun.
  • Soğanlar yumuşayınca salçayı ilave edip kokusu gidinceye kadar pişirin.
  • Et suyu ve suyu ilave edip kaynamasını bekleyin.
  • Kaynayan suya ayıklanmış yıkanmış kırmızı mercimeği, ince bulguru, pirinci ilave edip karıştırın .
  • Kaynayan çorbayı orta ateşe alıp içindekiler yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Pişen çorbaya kuru naneyi koyup karıştırın.
  • Servis yaparken, üzerine maydanoz, kırmızı biber veya kıtır ekmek parçaları ile süsleyin

  • Çorbanın kıvamını sıcak su ilavesi ile daha sulu yapabilirsiniz.
  • İsterseniz içine kırmızı biberde koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder