8 Nisan 2010 Perşembe

FIRINDA KABAK MÜCVER

Fırında kabak mücver
Oldum olası kabak mücveri çok severim.Eskiden yani kilolar daha bir dengedeyken rahat rahat kızartıp yiyordum. Ancak artık kiloların ayarı kaçmış durumda dikkat edilmezse hiç kimse tutamayacak:)Bu nedenle kızartmalardan uzak durmakta fayda var.
Geçen hafta Nüket'in çiftliğinde yetişen kocaman kabaklardan bizede pay düştü. O kadar büyüklerdi ki, nasıl değerlendirebilirim diye epey düşündüm. Bir kısmını halka halka dilimleyip, yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizdim. Fırça yardımıyla zeytinyağı sürüp fırınladıktan sonra sarmısaklı yoğurt eşliğinde yedik. Bir kısmını da mücver yapayım ama yağlı olmasın diye düşünürken, fırında denemek geldi aklıma. Daha önce başka yerlerde denendiğini okumuştum.Bende "kabaklı çörek" şeklinde mücvere oldukça benzer çörekler yapıyorum.Ama mücver gibi olmuyorlar.Kendime göre bir uygulama ile fırında mücveri denedim. Biraz börek havası vardı ama yinede gayet güzeldi. Tepsiye biraz daha ince yayılması halinde börek havasından çıkıp yine mücver edasına girebileceğini düşünüyorum. Sonuç olarak denemenizi tavsiye ederim.
Malzemeler;
*Yarım kilo kadar kabak
*2 yumurta
*1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir ( veya doğranmış )
*Yarım demet kadar dereotu ( Evde kalmamıştı ben kullanmadım. Ancak siz muhakkak ekleyin )
*Yarım demetten daha az maydanoz
*5-6 dal yeşil soğan
*Yeterince un ( Mümkün olduğu kadar unu az kullanmaya çalışın. Bunun içinde kabağı rendeledikten sonra suyunun iyice sıkılması çok önemli )
*Yarım çay bardağı zeytinyağı
Hazırlanışı;
1.Kabağı rendeleyin ve mümkün olduğu kadar suyunun süzülmesini sağlayın. ( Unu çok çekmemesi için önemli )
2.Dereotunu, maydanozu ve yeşil soğanı mümkün olduğu kadar ufak uafak doğrayın ve karıştırın.
3.Tüm malzemeyi birbirine güzelce karıştırın. Koyu bir kek kıvamına gelinceye kadar un ekleyin.
4.Yağlı kağıt serili veya yağlanmış bir borcama yayın.
5. Önceden ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirin. Dilimleyerek servis yapın. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder