6 Nisan 2010 Salı

HİNDİSTANCEVİZLİ KEK





HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK

3 yumurta ( benimkiler şile'den, çiftlik yumurtaları, renkleri koyu turuncuydu )
1 sb + 2 yk şeker
1 sb süt (lıght kullanırım hep)
1/2 çb sıvıyağ
2 yk oda ısısnda tereyağ (ev tereyağı kullandım)
1 sb hindistancevizi (ince)(ama ben kalın çekilmiş seviyorum)
2 damla vanilya ve tereyağ aroması( varsa)
çok az limon kabuğu rendeledim (iyikide)
1 pk vanilya
1 pk. kabartma tozu ve bir fiske tuz
1 taze hindistan cevizinin suyu
3 sb kadar un. (hin. cev.suyuna göre farklılık gösterir)

Sırasıyla çırpılıp yağlanmış kalıba dökülüp, 170* ısınmış fırında pişirilir.
Ilıkken üzerine bol hindistan cevizi serpilir veya vanilya sosla servis yapılır.


Uzun zamandır paketlerde bekleyen kiloluk hindistan cevizlerim beklemekteydi. Artık havalar ısınacağı için bazı gıdaları bitirmek gerekli.
Bende kendi kek tarifimle değerlendirmiş oldum. Meğer ne doyulmaz bir aroma ve lezzetmiş ,neler kaçırmışım bunca zaman. :))
Yumurtalar doğal,okadar renkli ki kek rengide koyu sarı oldu ( aslında açık renk hoş)
Birazda coco kurabiyeler yaptım...
Paylaşacağım.. ( ARŞİV RESİMLERİ BİR TÜRLÜ BİTMİYOR, sıra gelmiyor her şeye )
SEVGİLER.. AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder