8 Nisan 2010 Perşembe

İftar Soframızdan


Hafta sonu mutfağımda her zamankinden daha yoğun ama daha tatlı bir telaş vardı. İftara canım annem , kardeşim, eşi ve yeğenim Ece davetliydi. Düğün çorbası ile başlayan menümüzde fırında kaşarlı tavuk, bonfile , patlıcan salatası, börülce salatası, yoğurtlu kırmızı biber, zeytinyağlı dolma ve domatesli pilav vardı. Ece'nin her zamanki favori yemeği fırında kaşarlı tavuktu . Gecenin tatlısı ise dışarda yediklerime en yakın bulduğum (EsEr'in tarifini http://vakitbuldukca.blogspot.com/ daha denemedim ama ) kardeşimin şambalisiydi.


Gereken Malzemeler
* 5 parça tavuk bonfile
* 2 adet havuç
* 3 orta boy patates
* 4-5 adet yeşil biber
* 1 adet büyük kırmızı biber
* 1 adet soğan
* 2-3 diş sarmısak, biraz kekik
* Üzerine 2 su bardağı iri rendelenmiş kaşar peyniri

Tavuk bonfileleri orta boyda kesiyorum. Yemeklik doğradığım soğanı, sarmısağı da ekleyip suyunu çekinceye kadar pişiriyorum. Üzerine küçük doğranmış patates, halka halka kesilmiş havuç, doğranmış biberleri de ekleyip sebzeler pişinceye kadar gerekirse çok az su ilavesi ile pişirmeye devam ediyorum. Tümünü ısıya dayanılıklı bir cam kaba yayıp biraz ılınınca kaşar peynirlerini serpiyorum. Fırında kaşarlar eriyip kızarıncaya kadar pişiriyorum.

Gereken Malzemeler
* 1su bardağı un
* 3 su bardağı irmik
* 2 su bardağı şeker
* 2 su bardağı yoğurt
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* Üzerine kabuğu soyulmuş fıstık

Bütün malzemeler iyice çırpılarak sıvı yağ ile yağlanmış fırın tepsisine dökülür. Önceden ısıtılmış fırında pişirilir

Şerbeti :
* 4 su bardağı şeker
* 2,5 su bardağı su

Hazırlanan şurup pişmiş tatlıya (şurupta tatlıda ılık olacak) dökülerek tatlı haşlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder