5 Nisan 2010 Pazartesi

İki Arada Bir Derede


Evdekileri daima kek kurabiye kokuları yükselen bir mutfağa alıştırmakla iyi etmedim, biliyorum.Bu alışkanlıkları yoğun ve yorgun zamanlarımda başıma dert açıyor.
Eğitim sistemimizin çocuklarımızı dershane okul arasında koşturması, üstüne yapılandırmacı anlayış çerçevesinde yüklediği performans ve proje görevleri ile birleşince ödev teslim zamanları evlerin altını üstüne getiriyor. Çocukların yükünü veliler paylaşmak zorunda kalıyor ki; bu durumdan sistemi anlasın anlaması herkes şikayetçi.
Şu bir haftada bekleyen ev işleri benim stresimi arttırırken, blogla ilgilenmemeyi de bir yana bıraktım, cücüklerimin bir parça kek kırıntısı için bile yalvarır hale gelmeleri iç sıkıcıydı. Küçük Ayşe'm bütün hafta boyunca un kurabiyesi sayıkladı. Öyle hazırı da istenmiyor, anne yapacak illa ki! Yine de kıyamayıp bir akşam un kurabiyesi yapma girişimim fiyaskoyla sonuçlandı. Dokusu çok sık olmasın diyerek ununu az katınca hamur yağlı geldi ve tepsiye bırakıverdi kendilerini kurabiyeler.
Artık oğlanın bir gece hiç olmazsa bir puding yapsan önerisi fotoğraftaki muhallebi ile tarafımdan kabul gördü. Muhallebi aslında, ama yalancı tavuk göğsü de deniyor kendisine. Yazın altta şerbetli etimekler, üstte çikolata sosu ile soğuk soğuk servis edilince sevmeyenimiz yok.
Bir haftalık kıtlıktan sonra istekler önüme yığıldı bilem. Bu sabah kahvaltıya açtığım lavaşlar gönülleri aldı. Sevgilim pazardan tam beş bağ pazı almış:
- Sarsan da yesek, özledik!
Ben bir bağıyla çorba yapma niyetindeyim. Kalanın hepsini sarabilir miyim, sırtım buna izin verir mi bilemem. Ama ıspanaklar daha acil, beklememeli. Bol soğanlı kavrulup üstlerine yumurta kırılacak. İşim çok yani, müsadenizle...

Muhallebi İçin:
  • 1,5 fincan un (Türk kahvesi fincanı)
  • 1,5 fincan tozşeker (Türk Kahvesi yine)
  • 2,5 su bardağı süt
  • İki tepeleme yemek kaşığı tereyağ
  • 1/2 paket şekerli vanilin

Hazırlama:

Unu tereyağında dikkatlice kavurun, soğuk sütü yavaş yavaş sürekli çırparak ekleyin. Orta ateşte göz göz olana kadar pişirin. Şekerini pişince ekleyin ki, sütün proteini yok olmasın. Şekerini de iyice karıştırarak eritin ve vanilini ekleyip, kaselere ya da benim gibi bardaklara boşaltıp soğumasını bekleyin. Ben unu kavuramam, topaklanırsa diye korkarım diyorsanız, kavurmadan puding gibi pişirip, tereyağını şekerle birlikte ekleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder