8 Nisan 2010 Perşembe

İKİ RENKLİ PİRAMİT KURABİYE


İşte tarifi;
Malzemeler;
*250 gr oda sıcaklığında margarin ( ben tereyağı kullanıyorum )
*2 adet yumurta,
*1 su bardağı + 2 çorba kaşığı pudra şekeri,
*1 paket kabartma tozu,
*1 paket vanilya,
*4 su bardağı un,
*2 çorba kaşığı kakao.
Hazırlanışı;
1. Önce yumurta ve margarin bir güzel karıştırılır.
2. Pudra şekeri ilavesi yapılarak tekrar güzelce tüm malzeme özdeşleştirilir.
3.Kabartma tozu, vanilya katılıp, un yavaş yavaş ilave edilerek yoğurulur.
4.Kulak memesi yumuşaklığına geldiğinde hamur eşit iki parçaya ayrılır.
5.Parçalardan birine kakao ilave edilerek tekrar yoğurulur.
6.Kakaolu ve sade parçalar ayrı ayrı dikdörtgen olacak şekilde merdane ile açılır.
7.Açılan hamurlar üst üste konarak uzun kenarından dikkatlice rulo şeklinde sarılır.( Bu aşamada yağlı kağıt üstünde açıp, sararken de yağlı kağıt yardımı ile sarabilirsiniz.)
8.Rulo haline getirdiğiniz hamuru en az 1 saat buzdolabında bekletin. ( kesilecek olan dilimlerin daha düzgün ve rahat kesilebilmesi için. Benim vakit problemim olduğu için dolapta bekletemedim. Dolayısı ile aşağıda resimde de görüleceği gibi kakaolu kısımla, sade kısımda bazı yerlerde karışmalar oldu. Siz iyice soğutursanız bu kötü görüntü olmayacaktır.)
9.Dolaptan çıkarılan rulodan birer parmak kalınlığında dilimler kesip, ister kestiğiniz gibi , istersenizde benim yaptığım gibi üçgen şekli vererek önceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin. Çok kızarmamalarına özen gösterin. Afiyet Ols

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder