6 Nisan 2010 Salı

İlla ki!



On yedi on sekiz yaşlarımda iken ilk yaptığım kekti çaylı kek. Pek de güzel oluşuna şaşırmış, fazlasıyla sevinmiştim. Bugün ise tosunuma küçük bir kutlama için yaptım. Hem sürprizi çikolatalı sos ile daha da tatlandırmalı değil mi?

Gerekli Malzeme:

  • 4 adet yumurta
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 2 su bardağı toz şeker
  • Bir su bardağı demli çay
  • 3 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • Bir tatlı kaşığı tarçın
  • Bir paket kabartma tozu

Yapılışı:

Toz şeker ve yumurtayı çırpın. İçine sıvıyağ ve çayı da katıp, çırpmaya devam edin.
Devamlı ama yavaşça karıştırarak kakaoyu, tarçını, kabartma tozu ile birlikte eleyerek unu ilave edin. Hepsi iyice karışınca yağlanmış kalıba dökün. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirin, kürdan testinden sonra alın.

Öneri:Ben baton kalıpta yaptım. Bu kalıbı kullanırken pişen keki kolayca çıkarabilmek için yağlı kağıt kullanıyorum. Kalıbın tüm yan yüzeylerini ve alt tabanını kağıda çizip, kesiyorum, sonra kalıba yerleştiriyor, kek hamurunu öyle döküyorum. Çıkarırken de sorun yaşamıyorum.

Kakaolu Çaylı Keki 50. Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği ev sahibesi Nurşen Hanım' a gönderelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder