7 Nisan 2010 Çarşamba

İNCİRLİ PASTA



Yine ünlü bir tarif:) Blog arkadaşlarımı dolaşırken gözüme en çok takılan tariflerden birisi. Dedim ki çok beğenilmiş ki yapılmış, ünlenmiş:) Birde ben deneyim bakalım nasılmış meşhur incirli pastanın tadı. Denedim ve çok beğendim hemen bende bloğumda arşivime ekledim:) Denemeyenlere duyrulur;)

MALZEMELER:

3 Yumurta
1 Su bardağı un
6-7 Tane kuru incir
1 Su bardağı ceviz içi
1 Paket kabartma tozu

ŞERBETİ:

1,5 Su bardağı su
Yarım su bardağı şeker
1 Yemek kaşığı nescafe

MUHALLEBİSİ:
1 Litre süt
2 Yemek kaşığı nişasta
2 Yemek kaşığı un
5 Yemek kaşığı toz şeker
1 Paket krem şanti
1 Yemek kaşığı tereyağ

YAPILIŞI:
Önce incirleri doğrayıp biraz suda bekletip yumuşatalım. Bu arada şekerle yumurtaları çırpalım, diğer malzemeleride ekleyip karıştıralım. En son yumuşayan incirlerimizide ekleyip yağladığımız borcama dökelim ve 160- 170 derecede pişirelim. (Düşük ayarda)
Kekimiz pişerken bir kapta pişirmeden şerbet malzemelerini karıştıralım hazırlayalım. Diğer yandan muhallabisini pişirelim. Krem şanti hariç tüm malzemeleri ( yağı pişmeye yakınken ekleyin) bir tencereye alalım ve muhallebi kıvamında pişirelim. En son krem şantiyi de ekleyip mikserle çırpalım. Kekimiz pişince üzerine hemen şerbetimizi dökelim. 5-10 dakika sonrada muhallebiyi dökelim ve buz dolabında 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis edebilirsiniz. Afiyet olsun sağlıkla kalın..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder