6 Nisan 2010 Salı

ISPANAKLI KEK



ISPANAKLI(peynirli)KEK

1.5 SB süt
2 yumurta
3 sb un (doğal un kullandım)( 1 parmak az )
1 çb zeytinyağ (veya sıvıyağ)
1 pk kabartma tozu
yıkanmış çok iyi kurulanmış doğranmış kuzu Ispanak (bir avuca sığacak kadar)
1 küçük doğranmış soğan
1 diş sarımsak rendesi
kırmızı biber- karabiber- 1 silme çk tuz
arzu edilirse :
sucuk - salam - peynir (ben keçi peyniri ilave ettim)


Önce yumurta, süt, yağ çırpılıp un ilave edilir. kab.tozu konup çırpılır.
sonra ıspanak ve diğer arzu edilenler eklenip,
yağlanmış kalıba dökülür.
170* ısınmış fırında yaklaşık 35 dk pişer.

Ben yarım ölçü göz kararı yapıp muffin kağıtları kullandım bu sefer.
Ama dikdörtgen kalıpta servisi kolay ve çok şık oluyor.
İlk kez Işıl için miktarı azaltıp muffin haline getirdim.

HEPİNİZE AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder