7 Nisan 2010 Çarşamba

İSTİRİDYE KURABİYE

Dün Bora "anne hadi kurabiye yapalım" deyince; "hadi gel beraberce yapalım oğlum" dedim. Farklı bir şey denemek istedim ve o an aklıma hangi malzeme gelirse, kafamda oluşturduğum ölçülerle karıştırdım. Hadi birde değişik şekil yapalım deyip, kalıp aramaya başladım. O an Bora'nın oyuncakları arasında olan ama bu güne kadar hiç oynamadığı istiridye gözüme ilişti. Bende temizce yıkayıp kuruladığım bu oyuncak içine streç film yerleştirerek, kurabiye hamurunu yerleştirdim ve bastırdım. Streç film ile kalıptan çıkarmak da kolay oldu, böyle şekil verdiğim kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizdim. Tadına bu sabah kahvaltıda baktım, hoşuma gitti. kahvaltı yapmak için dışarıda buluştuğumuz yeğenlerimde tadını ve kıvamını çok beğenince bende sizlerle paylaşmak istedim. Aslında birde poğaça yapmıştım ama kahvaltıda bir tane bile kalmayınca fotoğraflayamadım. Oda başka bir zaman.
Malzemeler;
*125 gr tereyağı ( oda sıcaklığında)
*2 adet küçük boy yumurta ( Benimkiler çiftlik yumurtası olduğu için, kurabiyelerin rengi bayağı sarı oldu )
*1 paket vanilya,
*1 çay bardağı dövülmüş ceviz,
*1 su bardağı pudra şekeri,
*1 su bardağı kek unu,
*2 su bardağı mısır nişastası,
*2/3 su bardağı un, ( buradaki un miktarlarını kontrollü ekleyin. Bazen yağların cinsi, bazen yumurtalar sebebi ile aldıkları un miktarı farklı olabiliyor. Ele yapışmayan bir kurabiye hamuru kıvamında olmalı.)
*1 çay bardağı damla çikolata.
Hazırlanışı;
1. Tüm malzemeyi karıştırın ve yoğurun.
2. İsterseniz merdane ile açıp, bir kalıpla keserek şekil verebilir, isterseniz de elinizle yuvarlayabilirsiniz.
3.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizdiğiniz kurabiyeleri önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder