7 Nisan 2010 Çarşamba

İYİ Kİ DOĞDUN BURCUUUU.......


PASTACI'YA Pasta yapmak sizce nasıl bir şeydir? Ben çok zor olacağını biliyordum ama Sevgili arkadaşım Burcu'nun doğumgünü pastasını yinede ben yapmak istedim. Yapacağım pastada Burcu'yu nasıl anlatabilirim diye epeyce düşündüm.Ve onu hayatının vazgeçilmezlerinden biri olan pastaları ile beraber gösteren bir pasta yapmanın en doğrusu olacağına karar verdim. Üstelik bizlerde onu bu şekilde tanımışdık.
Sevgili arkadaşlarım Berna, Zuhal ve Hilal ile; cumartesi günü olan doğumgününü bir gün önceye çekerek Burcu'ya mini bir sürpriz parti yaptık. Nice mutlu yıllar Burcu.

İşte pastamız (Tarifi aşağıda )

Burcu için hazırladığımız mini sürpriz kutlama masamız. Sevgili Hilal bir katmerli poğaça yapmıştı ki sormayın. Berna'cığım bu mini kutlama için bizlere yüreği ile birlikte dükkanını da açmıştı ve muhteşem kahvaltılıklar hazırlamıştı. Ve Zuhal...çocukluğumun peynirli, yumurtalı ekmeklerini o sabah hazırlayıp getirmişti. Eeeee pastada bendendi. Bol bol yedik, içtik ve bol bol güldük.Kısacası çok ama çok güzel bir kutlama yaşadık...


Pastanın pandispanyasını iki kat kakaolu, bir kat vanilyalı pandispanyadan yaptım. Yani ortadaki kat vanilyalı idi. Kreması çikolatalı ganaj, meyveleri böğürtlen ve vişne idi.Pandispanyaların tarifini Karen Goble'nin "Celebration Cakes" isimli kitabından aldım.Ölçüler 20 cm'lik kelepçeli kalıp için.
Kakaolu pandispanya;
*165 gr oda sıcaklığında tereyağı,
*300 gr toz şeker,
*2 tsp vanilya,
*3 orta boy yumurta,
*65 gr nişasta,
*200 gr un,
*1,5 tsp karbonat,
*80 gr kakao,
*280 ml süt.
Vanilyalı pandispanya;
*125 gr oda sıcaklığında tereyağı,
*125 gr şeker,
*2 orta boy yumurta,
*185 gr un,
*1 tsp vanilya.
Her iki pandispanyada aynı şekilde hazırlanıyor. Önce yağ ile şeker iyice çırpılıyor, sonra yumurtalar teker teker ilave ediliyor ve diğer malzemeler ekleniyor. En son toz malzemeler ilave edilerek güzelce çırpılıyor ve önceden 180 derecede ısıtılmış fırında, batıracağınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişiriliyor. Kakaolu pandispanyayı üç eşit parçaya böldüm ama iki parçasını bu pastada kullandım. Vanilyalı olan ise zaten ince tek kat halinde oluyor. Onuda ortaya tek kat olarak yerleştirdim. Katları şeker şurubu ile nemlendirip, çikolatalı ganaj, vişne ve böğürtlenle doldurdum. En dışı ganaj ile sıvayıp, buzdolabında beklettikten sonra üstünü şeker hamuru ile kapladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder