6 Nisan 2010 Salı

İzmir'den Esintiler1

Teyzeciğimin hazırlamış olduğu enginar ve lezzetli pırasa ise tadılmaya değerdi..İzmir'in pırasası bile ne kadar nefis..Soğan yerine bile çıtır çıtır yeniliyor..Benim en çok sevdiklerim,pırasa,enginar ve otlar oldu..Bunun yanı sıra köfteler,patates kızartmaları ise ayrıydı..Sanırım 20 yıl üzerine, ilk kez teyzeyi ziyarete gidince,teyzecik de bayram sofrası hazırlamış o hasta haliyle..
İzmir'de yaşayanların ne kadar şanslı olduklarını şimdi daha iyi anlamış oldum..Güzel bir hafta diliyorum arkadaşlar..!
DSC03644
İrmik helvasını kuzenim çok sevdiğinden hemen kendisine yapıp hazırladım..)
DSC03726
Teyzemin hazırlayıp,pişirmeden dondurucuda sakladığı börekler..Nasıl mı??Aynen böyle..3 adet yufka alınır..Her birinin üzerine sıvıyağ gezdirilip üst üste konulur.Üçgen olarak kesilirler..Her birine kavrulmuş kıyma konulup sigara böreği şeklinde sarılıp dondurucuya kaldırılır.Pişirilecek olduğu zaman dondurucudan çıkartılıp suyun içersine konulur.3o Dk bekletilip avuç içersinde sıkılıp tepsiye dizilir.Üzerine yumurta sarısı sürülüp pişirilir.Çok nefis bir börek olduğunu sizlerle paylaşmak istedim.)Dilerseniz dondurucuda 2 ay bekletin..Fakat pişirmeden önce mutlaka su da bekletilmesi şart.
DSC03702
Teyzemin hazırladığı nefisss karnıyarıklar..))
DSC03710
Banu'cuğumun ğızlara layık soğan yahnisi..Bu seferde bu lezzetli yemeği ben hazırladım..Çok hoşlarına gitti..Teşekkürler canım Banu'm..))
DSC03708
Otlar bol bol yıkanıp süzdürülür.1 adet kuru soğan,1 diş sarımsak,karabiber-tuz zeytinyağında hafifçe kavrulur.Üzerine sarımsaklı yoğurt konulup afiyetle yenilir..
DSC03635
Bu otlar İzmir'in bilindik otları..Bana isimlerini yaz deseniz ebegümeci,ısırgan sonrasını bilmiyorum..Teyzem bana en az 7 çeşit ot söylemişti..))
DSC03628
Teyzeciğimin bol sebzeli,terbiyeli mercimek çorbası...İçinde enginar,kereviz,patates,havuç,bezelye ve sanırım başka sebzelerde vardı..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder