8 Nisan 2010 Perşembe

KEK'Lİ İRMİK PASTASI



SELAM,sıradaki pastam benim uydurmamda diyebiliriz yanlış anlaşılmasın bildiğimiz irmik tatlısını demiyorum keklisini net'de çok bakındım göremedim böyle bişey yapsam nasıl olur dedim yaptım ama çok güzel oldu alttaki tarifden bir büyük(26 cm lik) birde küçük (22cm.lik)kalıplarla iki adet pasta çıktı siz ölçüyü azaltıp tek pastada yapabilirsiniz
MALZEMELER:
1kg. süt
9 y.kaşığı irmik
9 y.kaşığı şeker
1 tutam tarçın
1 paket vanilya
50 gr. terayağ
2 paket tart jölesi
kekleri ıslatmak için yarım çay bardağı süte bir tutam tarcın ekleyip karıştırıyoruz.
üzerine ceviz, tarcın, hindistan cevizi
bir adet hazır pasta tabanı (2 katlı olandan)
YAPILIŞI:Hazır keklerimizi iki ayrı çember kalıpların içerisine yerleştiriyoruz.Üzerine fırçayla sütlü tarcın sürüyoruz kekleri yumuşatmak için sonra
süt, irmik ve bir tutam tarcını karıştırarak muhallebi kıvamında pişiriyoruz. en son yağını ve vanilyasını ekleyip kaymak tutmaması için arada karıştırıyoruz.ve kekimizin üzerine muhallebinin yarısıni kalanıda diğer kekimizin üzerine döküyoruz ve buzdolabında bekletiyoruz.iyice soğuyup sertleştikten sonra üzerine cevizlerimizi tarcını ve hindistan cevizi ile süslüyoruz.hazır tart jölesini üzerindeki tarife göre hazırlıyoruz yine yarı yarıya paylaştırıp cevizlerin üzerine döküyoruz buzdolabında bekletiyoruz servisten önce çember kalıplardan çıkarıp dilimleyerek servis yapıyoruz afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder