8 Nisan 2010 Perşembe

KESTANELI BAR




Kestaneleri kebap yapip yemegi dusunuyordum fakattt misss zerrincim
sen simdi bunlardan neler yaparsin demisti yorumunda.Bende farkli birseyler yapmaya karar verdim :) Eski Sofra dergisinde buldugum tarifi hazirladim.Cok guzel oldu..Ahh birde kestane ayiklamasi zor olmasa :)

MALZEMELER;
160 gr bitter cikolata
200 gr krema
50 gr tereyag
6 dilim kakaolu kek
1 su bardagi kakaolu gofret kirintisi
3 su bardagi kestane puresi
1/3 su bardagi kakao

Cikolatayi benmari usulu eriterek tereyag ve krema ile karistirin.Kare yada dikdortgen kalibin icine firin kagidi ile kaplayin.Cikolata karisimindan surun ve buzdolabina koyun.


Bir kabin icine kek ,gofret kirintisi ,pure ve cikolatali karisimin yarisi ilave edin ve iyice karistirin.
Kivami icin arzuya gore malzemeler artirilabilir.
Kalibi dolaptan alarak hazirlanan bar donmus cikolatanin uzerine dokun
Kalan bitterli karisim ile uzerini kaplayip buzdolabina koyun.

Sogumus olan bar'i kaliptan cikarip uzerine bol kakao serpin.
Ben bir kismindan truff hazirladim olurmu acaba diye dusundum ve ceviz kadar yuvarlayip bitter cikolata ile kapladim harika oldu
Resimleri uzerlerine kakao serpmeden once cekmisim.
KESTANE PURESI
2 Kilo kestane uzerleri bicak ile cizilerek haslanir,kabuklari soyulur ve robotto pure haline getirilir.
2 su bardagi seker ile 1 subardagi su kaynatilir ve hazirlanan pure ile karistirilir.
**Bardak olcusu degistigi icin azar azar serbet dokup ayarladim kivamini**
NOT:Bu sekilde hazirlanan pure tatlilarda kullanilabilir yada tek basina tuketilebilirmis.
Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder