6 Nisan 2010 Salı

KİM DENEMEK İSTER.... !!!!!!!!!!!! :)))

NUNU MARKA HAVUÇ REÇELİ !!!! :))))





HAVUÇ REÇELİ veya KABAKLI HAVUÇ REÇELİ

* 400 gr.taze havuç ( 4 iri havuç)
* 350 gr. şeker
* 2 adet karanfil (isteğe bağlı)
* 1 dilim bal kabağı ( ayıklanmış hazır satılan dilim büyüklüğünde )
* 1/2 limon suyu

* 1 çay kaşığı safran. (eğer havuç rengi sarıysa ekleyin, ben buna koymadım. çok turuncuydu zaten )


YAPILIŞI
İri rendelenmiş havuç ve kabak düdüklü tencere içinde 2-3 dakika çevrilir.
biraz su salacaktır, o an şekerini ilave edip yavaşça karıştırıp sulanmasını
bekleyin.
karanfilleri ve limon suyunu ekleyip,düdüklünün kapağını kapatıp, buhar sesinden sonra 4 dakika pişiriniz.
benim düdüklü tencerem fissler. çok kısa sürede pişirdiğini kullanan arkadaşlar
bilirler.
yada tencerede kıvama gelene kadar kısık ateşte pişirin, ama sık sık kontrol etmek
kaydıyla !!!!



Mutlaka bilenler- yapanlar ve tadanlar vardır havuç reçelini.....
2 sene önce Beypazarına ait bu harkulade lezzeti tatmış, ama tarif bulamadığımdan dolayı bir müddet hazır beypazarından getirttiğim reçelle idare etmiştim.Hatta sanırım Konya yöresindede varmış..Konyalı arkadaşlardan bilgi rica ediyorum.

geçen yaz başında çok sevdiğimiz Sarıyerdeki, DEMİRCİKÖY CLUP DALİA BEACH' te gitmiştik, önce kahvaltı etmek istedik.
Gelen serpme kahvaltıda gözlerime inanamadım, çünkü havuç reçeli vardı. Orada çok hoş köy ürünleri satılan , doğal gıda bölümü vardır. restaurantın hemen yanında. Oradanda satın alabilirsiniz, ama yaz başında tabii :) şimdi kapalı. !!!
Bir çalışan hanıma çok çok ricada bulunup, sadece malzemeleri sordum, tarif vermiyorlar malum. sadece su- şeker- havuç dedi.
Eve gelince ertesi gün yaptım. o zaman sadece 2 havuç kullandım. su da koymadım , zira sulanmıştı vede tadı aynı bal kabağına benziyordu. Şahane bişeydi.
çeşme'ye gidince oradan bal kabağı getirdim, daha sonraki denememde bir kalın dilim kabakta rendeledim. OLDUMU SİZE YİNE NUNU MARKA BİR HAVUÇLU - KABAK REÇELİ.. :))
OLDU VALLAHİ :)))))))))))))))))))

Bu tamamen bana ait bir NUNU MARKA bir tarif oldu.
Ben derimki önce kabaksız yapın. 4 havuçtan yukardaki gibi mini bir kavanozcuk oluyor. 2-3 kase kadar.
Ama diğer seferde kabaklı deneyin. Ki arada lezzet farkını anlıyabilesiniz. Bu önemli bir ayrıntı bence.
Zaten kabak lezzetine birebir benziyor .Bende ordan esinlenmiştim.
Sevgili arkadaşım GÜLDEN .Y bu bayram beypazarında idi, bana şahane havuçlar getirip (istedimdi ) şöyle dedi : '' bakalım bunlarla da ne yapacaksın ''???? :))))))
Dün arayıp öğrenince senden korkulur dedi.
Çünkü o kendine hazırını almışş :)))))))
İŞTE böyle arkadaşlar. Bana kalırsa sakın kaçırmayın bu enfes lezzeti. yani bir defaya mahsus da olsa denemelisiniz.

ŞİMDİDEN AFİYETLER OLSUN. ÇOK SEVGİLER.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder