6 Nisan 2010 Salı

Kokosflockenkuchen vom Blech / Kabak Tatlısı

Pastayı Karya'lara yapıp göndermiştim..Göndermeden önce ılık olarak kesip sizlerle dilim fotoğrafını paylaşmak istedim..Ben çok lezzetli ve tadılmaya değer bir pasta olduğunu biliyordum..Bu yüzden,tatlıyı seven misafirlere böyle bir pasta yapmak istemiştim.İyikide yapmışım çok sevilerek tadılmış ve tarifi istenilmiş..Birsen'de adres olarak yine siteye yönlendirmiş misafirleri..))Ayrıca evde meraklılar olunca,pastanın minicik tadına bakmak istediler..Kesilmiş dilimden minicik bir parça
tabağa koyup,ikram edip diğer parçayı yine hemen tepsiye yerleştirmiştim..Şimdi benden acilen bu pastadan isteniyor..Tabiiki ben yaparsam minicik tepsi ile yapıp gramajlarınıda haliyle eksiltmiş olacağım..Alman pastalarını yapıp sizlerle yaklaşık 3 yıldan beri paylaşmaktan, büyük keyif alıyorum..Şimdiden mutlu bir hafta sonu tatili diliyorum sizlere..
9
Lütfen sıcak kesmeyiniz..!
4
Kabak tatlısı,bilinen klasik tarifle pişirilmiştir..
8
Malzemeler
1-Tabanı için
175 gr oda sıcaklığında tereyağ (tepsiniz küçükse gramajları küçültebilirsiniz)
175 gr şeker
1 paket vanilya şekeri
1 yumurta
minicik tuz
300 gr un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
Tüm malzeme yoğrulup ele yapışmayan bir hamur elde edilir.Tepsi yağlanıp hamur tepsiye döşenir.

2-Ortası için gerekli malzemeler
750 gr süzme yoğurt
1 küçük kutu krema
100 gr şeker
1 paket vanilya şekeri
2 yumurta
1 paket hindistan cevizli puding
4-5 dilim ananas
Hazırlanışı
Krema,vanilya,şeker yoğunluk kazanıncaya kadar çırpılır.Yumurtalar eklenip çırpılır.
Puding,s.yoğurt eklenip çırpılıp hamurun üzerine dökülür.
Ananaslar parçalara ayrılıp karışımın üzerine serpiştirilir.
Not:Ananası sevmeyen arkadaşlar,mandalina konservesi veya kayısı konservesi ekleyebilirler..

3-Tepesi için
250 gr h.cevizi
100 gr şeker
75 gr tereyağ karıştırılıp yoğrulur ve karışımın üzerini kaplayacak şekilde serpiştirilir.
175c de yaklaşık 60 dk pişirilir.Üzerinin hemen yanmaması için yağlı kağıt serebilirsiniz.
Dilimlemesini üzerinden 3-4 saat geçmeden kesmeyiniz.Hatta bir gece bekletirseniz çok iyi olur.Şimdiden afiyetler olsun arkadaşlar..!
1 2 3 6 7
Not:Avrupada satılan hindistan cevizlerinin rengi burdakilere nazaran oldukça beyazdır.Haliyle pastanın rengide farklı olur..Buradakiler biraz esmer olduklarından üzerlerinin kızarmaları çok çabuk oluyor..Minicik bir dip not olarak sizlerle paylaşmak istedim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder