6 Nisan 2010 Salı

KREMALI PATATES ÇORBASI ve KITIR KURUTONLAR


Aslında ben farklı çorbaları hele de böyle kremalı, sütlü tarifleri pek sevmem. Normalde her yemekte yeni tadı seven ben çorba konusunda biraz gelenekçiyim galiba:)) Ama arkadaşım Döndü bu çorbanın çok lezzetli ve damak tadımıza uyduğuna beni inandırdı ve bu çorbayı tatttırdı. Bence de harikaydı;)

MALZEMELER:
4-5 Patates(5-6 kişilik)
1 Paket krema
2 Su bardağı süt
1 Çorba kaşığı tereyağ
2-3 Çorba kaşığı un
Tuz

YAPILIŞI:
Patatesler soyulur, yıkanır ve irice doğranır. Bir tencereye patatesler alınır ve üzerine su eklenir. Patatesler haşlanır ve blendırdan geçirilir. Diğer yandan bir tencerede un ve yağ kavrulur. Üzerine patates karışımı ve süt eklenir kaynatılır. Ardından da krema ve tuz ilave edilir.Çorbamız servise hazır Afiyet olsun..

Kıtır kurutonlar için bir su bardağı una biraz su ve tuz ekleyerek hamur yaptım. İçine bir miktar da kekik ekleyerek iyice yoğurdum. Merdaneyle açtım ve ruletle kestim. Daha sonra bunları kızgın yağda kızarttım. Her an çorbaların üzerine hazır olabiliyor. İstediğiniz baharatlarla yapıp bolca kızartıp buzluğa atabilirsiniz. Servisten yarım saat önce buzluktan çıkarmanız yeterli olacaktır. Sevgilerimle sağlıkla kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder