8 Nisan 2010 Perşembe

KURABİYE EVİMİZ-2008



Pastacı Burcu'nun burada verdiği linkten faydalanarak çıkardığım şablonu kullanarak dün gece hazırladım bu seneki kurabiye evimizi. Yaramaz oğlum Bora, kurabiye ev süslemek için aldığım şekerlemeleri iki kez yediği için, çok az sayıda şekerleme ile yapmak zorunda kaldım. Duvaraları ve çatıyı oluşturmak için hazırladığım royal icing nedendir bilmem bu sefer pek zorladı beni. Yapışmayan evin duavarları bir iki kez yıkıldı ama azimle tekrar tekrar yapıştırıp, kuruttum. Kullandığım kurabiye tarifi şöyle;
Malzemeler;*250 gr margarin,
*3 adet yumurta,
*1 su bardağı toz şeker,
*1 çay kaşığı toz zencefil,
*1 çay kaşığı tarçın,
*2 yemek kaşığı kakao,
*3,5-4 su bardağı un.
Royal icing malzemeleri;
*1 adet yumurta akı,
*250 gr pudra şekeri,
*1-2 damla limon suyu
Hazırlanışı;1.Tüm malzemeyi güzelce yoğurup, yarım saat kadar dinlendirdikten sonra, unlanmış zeminde merdane ile yarım santim kalınlığında açtım.
2.Daha önceden hazırladığım buradaki şablonları hamurun üstüne koyup sivri uçlu bir bıçakla kestim.( Burada denemek isteyenlere şöyle bir tavsiyem olacak. Çatıyı yapmak için çıkaracağınız şablonu ya yarım santim yada 1 santim büyük kesin. Sonra küçük kalan çatı yerleşirken sıkıntı yaratabiliyor.)
3.Parçaları 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirip soğuttuktan sonra, birleşim yerlerine, hazırladığım royal icingi sıkma torbası ile sıktım.Parçaları teker teker ve herbir parçayı yapıştırdıktan sonra iyice yapışmalarını bekleyerek, diğer parçayı yapıştırmak sureti ile tutturdum.
4.Burada önemli olan her bir parçayı yapıştırdıktan sonra bir müddet elinizle tutarak, iyice yapışmalarını bekleyin.Sonra diğer parçayı yapıştırın. Aksi takdirde hemen ayrılabilirler.
usitki.


Evi çatılarıyla beraber yapıştırdıktan sonra süslemeden önce bir gece beklettim ki iyice yapışsın. Hatta çatılar aşağı kaymasın diye köşelerinin altına sabaha kadar birer destek yerleştirdim.Daha sonra artan royal icing ile çatıya kar görüntüsü verip, Bora'dan arta kalan şekerlemeler ile süsledim:)Bu aşamada siz sınırsız hayal gücünüzü kullanıp çok farklı süslemeler yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder