7 Nisan 2010 Çarşamba

KURABİYE ŞENLİĞİ

CEVİZLİ UN KURABİYESİ

un kurabiyesi 003
Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi Nilüfer'in sofrasından bir lezzetde bu un kurabiyeleri idi. Daha doğrusu cevizli un kurabiyeleri. Tarifin altındaki resimlerde ise artık hepinizin tanıdığı arkadaşım Nüket'in hazırlamış olduğu gül ve kalp şeklinde kurabiyeleri paylaşmak istedim. Royal icing ile hazırladığı kurabiyelerin kalıbınıda kendisi yapmış. Ben çok beğendim bakalım sizde beğenecekmisiniz. Yıldız şeklinde olanlarıda yılbaşında ben yapmıştım.Onu da fikir olması açısından yayınlıyorum. Şimdi tarifimiz;
Malzemeler;
*250 gr tereyağı (veya margarin)
*7 çorba kaşığı pudra şekeri,
*1 su bardağı iri dövülmüş ceviz,
*Aldığı kadar un.
Hazırlanışı;
Tüm malzeme karıştırılıp, kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. Hamurdan ceviden biraz daha ufak parçalar koparılıp yuvarlanır. Tepsiye dizilen hamurlar, önceden ısıtılmış fırında beyazlıklarını fazla kaybetmeden pişirilir. İyice soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serpilir.


Bu kurabiyelerin kalıbını Nüket kendi hazırlamış.Sizde dilediğiniz bir tarifle pişirdiğiniz kurabiyelere gül şekli verip, royal icing ile şekillendirebilirsiniz.

Nüket kalp şeklinde hazırladığı bu krabiyelerin ortasına renkli şeker yerleştirip, üstlerini yine royal icin ile süslemiş.

Bu yıldızlarda benim yılbaşı için hazırladıklarımdan pek orjinal değiller ama fikir vermesi açısından yayınlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder