7 Nisan 2010 Çarşamba

KÜTÜK PASTA


YILBAŞI AKŞAMI İÇİN HAZIRLADIĞIM KÜTÜK PASTA
MALZEMELER:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
175 gr.yumuşak margarin
3 su bardağı sinangil kakaolu kek un
İÇ KREMA:
3 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
5 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya
50 gr. tereyağ
ARASINA VE ÜZERİNE VİŞNE
DIŞ KREMA:
1 paket kakaolu krem şanti
1 çay bardağı pudra şekeri
1 su bardağı süt
YAPILIŞI:İç krema malzemeleri topaklatmadan pişirilir. en son yağ ve vanilya eklenip kaymak tutmamasına ( karıştırarak)dikkat edilerek soğutulur.kremşanti pudra şekeri,süt ile çırpılır.bekletilir.Hamur malzemeleri sırayla çırpılır.yumurta,şeker,margarin ,süt ve en son kek un karıştırılır. büyük fırın tepsisine pişirme kağıdı serilip sıvıyağla iyice yağlanır. hamur dökülüp 175 derecede pişirilir. piştikten sonra nemli bir mutfak bezinin üzerine yağlı kağıdıyla birlikte alınıp kırmadan rulo yapılır.5-10 dakika bekletilir.yaptığımız ruloyu yavaşca tekrar açıp arasına iç kremadan sürülür vişne taneleri yerleştirilip rulo yapılır. ben ruloyu 3 parçaya böldüm ve kestiğim iki küçük parçayı yanlarına dik olarak yerleştirdim üzeri kremşanti ile kaplanıp krema tarağıyla (çatallada olur) çizikler attım vişne taneleri nane yapraklarıyla süsledim kar görüntüsü versin diye hindistancevizi serptim. afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder