8 Nisan 2010 Perşembe

MİLFÖYLÜ AÇMA BÖREK



Ramazan girdi gireli ben bu böreği her haliyle denedim ve size sunmaya karar verdim:)) Sonuç her haliyle harikaydı. İlk önce pırasalısını denedim nefis oldu sonra kıymalı ve peynirli....Sırada patatesli hali var. Eminim oda çok güzel olacak. Yani her malzemeyle ve her sosla kullannabileceğiniz bir börek tarifi. Sos dedim çünkü içine kullandığım farklı soslarlada farklı tatlar elde ettim. Tabi bunda milföylerinde payı var:)Milföyleri eğer tepsiniz altına ve üstüne döşerseniz böreğin tadı su böreği gibi oluyor.Sadece üstüne döşerseniz ise açma börek gibi oluyor. Yani ben her haliyle denedim beğendim. Hele de sahurda iyi gidiyor..Demesi benden denemesi sizden;))

MALZEMELER:

3 Yufka
8-9 Milföy(Kare borcam için dikdörtgen için bir paket)
2 Bardak süt
3 Yumurta
1 Su bardağı sıvı yağ

YAPILIŞI:


Borcamımızı önce bir yağlayalım. Sonra sosumuzu hazırlayalım. Süt, yumurta, yağı karıştırıp çırpalım. İlk yufkamızı parçalara ayırarak aralarınada sosumuzu dökerek borcama yerleştirelim. İkinci yufkanında yarısını aynı şekilde yerleştirelim. İçine istediğimiz iç harcımızı koyalım. Üzerini yarım kalan yufka ve bir tam yufkayla aralarına sos sürerek yerleştirelim. Kalan sosu üstüne dökelim. Bir gece yada bir iki sasat dolapta bekeletalim. Pişireceğimiz zaman milföyleri üzerine yerleştirelim. Eğer kareye yaparsanız kenarlarını milföyü ikiye bölerek kapatabilirsiniz. En son olarakta böreğimizi kesiyoruz. Önce milföyleri bittiği yerlerden yani kare kare daha sonra üçgen şekline milföylerimizi kesip fırına veriyoruz.

NOT:Milföyleri pişirmeden keselim fırından çıkınca dağılıyor ve kesimi zor oluyor.Benden demesi:)


SU BÖREĞİ GİBİ OLMASI İÇİN:

2 Yufka
2 Yumurta
2 Yemek kaşığı yoğurt
Yarım su bardağı süt
1 soda
12 milföy

Önce milföylerin bir kısmını merdane ile(fIrın kabına göre ayarlayın)açın. Fırın kabınızın en altına serin. Diğer taraftan yumurta, süt, soda, yoğurtu karıştırıp çırpıyoruz sosumuzu hazırlıyoruz. Açtığımız milföylerin üstüne bir yufkayı parçalayarak ve aralarına sosunu dökerek yerleştirin. İç harcınızı koyup ikinci yufkayı da aynı şekilde yerleştirın. Kalan sosu üstüne döküyoruz. Bir iki saat dinlendirdikten sonra yine aynı şekilde milföyleri üstüne dizip kesip fırınlıyoruz. Tadı su böreği gibi oluyor neredeyse hiç farkı olmuyor:) Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder