7 Nisan 2010 Çarşamba

MİNİK BORA'M 6 YAŞINDA!


Minik yavru kuşum bugün 6 yaşına girdi. Fırtınalı, sert yağmurlu, koyu gri bir havayla uyanıp, titreye titreye hastaneye gidişimiz, ameliyathaneye girerken sadece ve sadece Uğur'umun gözlerinin içine bakıp, sessiz sessiz ağlayışım, doktorumun gülümseyişi ile uykuya dalıp, odamda gözlerimi açışım, beyaz battaniyelere sarılı pembe, beyaz, güzeller güzeli bir bebeğin koynuma verilişi, kokusu, teni, minicik bedeni, sıcaklığı....
Havanın durumundan etkilenip Sevgili halamızın; Bora, borayla geldi sözü üstüne, ismini Bora koyduğumuz minik yavrumun, doğumu daha dün gibi ama 5 sene geçmiş ve farkında olmadan 6. seneye girmişiz. İnşallah daha çok ama çok yaşlar senin olsun yavrum.
Bora geçen sene pastasını hiç düşünmeden spiderman olarak belirlemişti. Ancak bu sene uzun düşüncelerden sonra Power Rangers da karar kıldı. Ancak Power Rangers benim için çok zor bir seçimdi. Çünkü bu karakterleri pek tanımıyordum vede yaptığım araştırmalarda bu karakter üzerine çok fazla pasta olmadığını gördüm. Bende Bora'nın tişörtünün üstündeki resimlerden yola çıkarak iki boyutlu olarak bu pastayı oluşturdum.( Tişörtün resimlerinin üzerine, yağlı kağıt koyarak kopya çektim. Kalınca açtığım şeker hamurunun üzerine yerleştirdim ve ucu çok kalın bir kurşun kalemle resmin üstünden bastırarak geçtim ki resmin izi alta , şeker hamuruna çıksın.Yağlı kağıdı kaldırdıktan sonra çıkan izleri takip ederek ucu sivri bir bıçakla karakterleri çıkarttım. Ondan sonra üstlerindeki çizgileri, şekilleri ve diğer renkleri, tişörte bakarak oluşturdum.) Doğumgünü anasınıfında olacağı için pastanın 30 kişilik kadar olması gerekiyordu ama ben herzamanki panik halimle ( yetmeyecek korkusu) 50 kişiye yetecek kadar yapmışım.
Bu pastada farklı bir pandispanya denemek istedim."Peggy Porschen'in Pretty Party Cakes" kitabından temel Victoria sünger kekini denedim. Midi fırın tepsisine aşağıdaki tariften iki kere yapıp, herbir parçayı ikiye bölüp, 4 katlı bir pasta yaptım.
Malzemeler;
*400 gr oda sıcaklığında tereyağı,
*400 gr şeker,
*8 adet orta boy yumurta,
*300 gr un,
*100 gr kakao,
*100 gr bitter çikolata.
Hazırlanışı;
1. Yumurtaları iki misline çıkıncaya kadar çırpın.
2.Oda sıcaklığındaki tereyağı ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.
3.Toz malzemeleri bir kabın içine beraber eleyin. Bitter çikolatayı benmari usulü eritin.
4.Tereyağlı karışıma önce yumurtayı, sırasıyla çikolataı ve toz malzemeleri katıp iyice karıştırın.
5.yağlı kağıt serili tepsiye kek karışımını dökün. Oldıkça katı bir karışım elde edeceğiniz için yüzeyini saptula ile düzeltin.
6.Önceden 200 derecede ısıttığınız fırında 20 dakika pişirin.
Kreması;
*6 su bardağı süt,
*450 gr şeker,
*150 gr nişasta,
*30 gr un,
*4 yumurta,
*2 paket vanilya,
*2 kutu krema,
*3 adet büyük boy muz,
*arzu ettiğiniz kadar parça çikolata.
Hazırlanışı;
1.Muz, çikolata ve krema hariç tüm malzemeyi muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.
2.Hafif ılınan muhallebiye kremaları döküp mikserle 5 dakika kadar çırpın.
2.Krema iyice ılındıktan sonra küp küp doğradığınız muzları içine karıştırın.Dilerseniz parça çikolatada da ekleyerek pandispanyaların arasına kalın bir tabaka şeklinde sürün. Pandispanyaları çok az miktarda şeker şurubu ile nemlendirdim. Üstünü sade krem şanti ile ince bir tabaka halinde kaplayarak bir gece buzdolabında beklettim ve sabah şeker hamuru ile kapladım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder