7 Nisan 2010 Çarşamba

MISIR ÇORBASI


Genellikle çorbaları çok sevmeyen ben Ramazan ayında tam bir çorba canavarı oluyorum. Çorbadan başka bir şeyle orucumu açamıyorum nedense. Gerçi bu sene Ramazan benim için pek iyi gitmiyor.Bu gün 6. gün ama ben sadece 3 gün oruç tutabildim. Bu aralar midem çok rahatsız ve oruç tutmama müsaade etmiyor, oruç tutamadığım için ise kendimi çok ama çok huzursuz hissediyorum. İnşallah düzelirimde bundan sonraki günler orucumu tutabilirim.
Bu çorba mısırla yapılıyor. Ama haşlanmış mısırla değil kurutulmuş, dövülmüş mısırla. Galiba adına dövme mısır deniyor ve bazı semt pazarlarında bulunabiliyor. Aslında Karadeniz Bölgesinde çok kullanılıyormuş, onun için Karadeniz'li arkadaşlar muhakkak bilirler. En kısa zamanda bu mısır çeşidinin fotoğrafını çekip burada yayınlayacağım.Ölçü vermiyorum çünkü ölçüleri tamamen kendinize göre ayarlayabilirsiniz.
Malzemeler;
*Dövme mısır,
*Yoğurt,
*Tereyağı,
*Tuz, pulbiber ve nane.
Hazırlanışı;
1.Öncelikle mısırı ılık suda en az altı saat bekleterek, şişip yumuşamasını sağlayalım.
2.Yumuşayan mısırı, ölçüsü oranında su ilavesi ile iyice pişirelim.
3.Mısırın piştiğinden emin olduktan sonra, yine mısırın ölçüsü ile orantılı miktarda yoğurdu, pürüssüz oluncaya kadar çırpalım ve çırpma kabımızın içine, kaşık kaşık mısırın suyundan ekleyerek, yoğurdun gevşemesini vede kesilmesini önleyelim.
4. Gevşeyen yoğurdu, karıştırarak, mısıra ekleyelim ve kesilmemesi için devamlı karıştıralım.
5.Çorbamız kaynamaya başladığında tuzunu atalım ve 5 dakika kadar kaynatıp, altını kapatalım.
6.Ayrı bir tavada tereyağını eritip içine pulbiber ve nane ekleyip, bir iki karıştırdıktan sonra soğumasına müsaade etmeden mısır çorbamızın üzereine dökelim.
7.Biraz ılınmasını bekledikten sonra servis yapalım. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder