6 Nisan 2010 Salı

Möhrenkuchen mit Wallnuss / Cevizli Havuçlu Kek

Binamızda oturan bir yakınımız benden havuçlu kek istemişti günü için..Evvelki gece keki pişirip,dün sabah da işe gitmeden kremasını hazırlayıp,üst kata kendisine teslim etmiştim..Sabah sabah keki karşısında görünce, yüzündeki o mutluluk görülmeye değerdi..Diğer baton kekin yarısını da iş yerindeki arkadaşlarıma getirmiştim..Dün akşam iş çıkışı eve geldiğimde,annecik hemen şu telefonları arayıp kekin tarifini ver demez mi..)Herkese ayrı ayrı anlatmaktansa buraya eklemeyi uygun gördüm..Ayrıca kremasının ise uzun süre konuşulacağı belli oldu..))Sizlerde isterseniz deneyip, yorumlarnızı benimle paylaşırsanız sevinirim..Ayrıca bu kekin bir değişiğini daha öncede sizlerle paylaşmıştım..Bakınız tarif burada
Havuçlu Kek
Malzemeler
1 su bardağı esmer şeker

1/2 su bardağı beyaz beyaz şeker

4 yumurta (kalıp büyükse 5 yumurta)

1 çay bardağı sıvıyağ

1 su bardağı kavrulmuş ceviz

1 su bardağı portakal suyu

3 yemek kaşığı hindistan cevizi veya irmik
veya 1/2 su bardağı h.cevizi sütü

1 adet orta boy havuç rendesi (1 bardak)

minicik tuz

1 tatlı kaşığı vanilya esansı veya özü

1 tatlı kaşığı tarçın

1 paket kabartma ozu

2 su bardağı un
Havuçlu Kek
Hazırlanışı
Yumurtalar şekerlerle iyice çırpılır.(köpük olana dek)

Sıvıyağ,vanilya,portakal suyu eklenip çırpılır.

İrmik veya hindistan cevizi eklenip çırpılır.(ben h.cevizi ile hazırladım)

Un,kabartma tozu,tarçın,tuz elenip karışıma eklenip çırplır.

Son olarak ceviz ve havuç eklenip çırpılır.

Yağlanmış kek kalıbına dökülüp,önceden ısıtılmış fırında
175 c de yaklaşık 35-40 dk pişirilir.
Havuçlu Kek
Kreması
1 poşet krem şanti
1/2 su bardağı süt
2 paket labne
50 gr yumuşak tereyağ
1/2 su bardağı ince çekilmiş pudra şekeri
Havuçlu Kek
Kremanın Hazırlanışı
Şanti sütle çırpılıp bir tarafta bekletilir.

Yağ ve pudra şekeri köpük olana dek çırpılır.

İçersine labneler eklenip çırpılmaya devam edilir.

Son olarak şanti ilave edilip çırpılır.

Kekin üzerine pudra şekeri serpilir.

Orta kısmı kremayla doldurulur.

Üzeri isteğe göre süslenir.

Not:Damla çikolatalarımı Dubai'den almıştım..)
Havuçlu Kek Krema Havuçlu Kek
Hazır kek yapılırken, hemen çocuklar içinde baton kek kalıbında hazırladım..Büyük keki kesemediğim için,eve yapılandan hemen bir dilim kesip kremasıyla sizlere sunmak istedim..İş yerindeki arkadaşlarımın yin eçok hoşlarına gitti..Daha önce çikolata ve irmiklisine aşina olduklarından h.cevizlisinide çok sevdiler..Afiyetler olsun şimdiden!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder