8 Nisan 2010 Perşembe

Mürdüm Erikli Pasta

Yaz gelince ağır yemeklerden , hamur işlerinden uzak dururuz hep. Ama bir ikindi çayında , çayın yanına veya ev yapımı bir limonatanın yanına uygun gidecek bir pastaya da hayır diyemeyiz çoğu kez. Bu pasta da özellikle yazın son günlerini yaşadığımız şu günlerde mevsim meyvelerinden mürdüm eriği ve İzmir'in meşhur bardacığı ile çok hafif çok hoş bir tatlı. Aynı hamuru kullanarak üzerine değişik meyvelerle de bu pastayı yapabilirsiniz
Gereken Malzemeler
Hamuru için:
* 300 gr süzme yoğurt
* 2 su bardağı un
* 1 su bardağından 1 parmak eksik toz şeker
* 2 adet yumurta
* Yarım su bardağı sıvı yağ
* 1 paket kabartma tozu
Üzerine 5- 6 adet bardacık ( veya kabukları soyulmuş bölünmüş taze incir)
5-6 adet çekirdekleri çıkarılmış dörde bölünmüş mürdüm eriği
dolmalık fıstık
2 kaşık bal

Yumurta ve şekeri iyice çırpıyorum , üzerine yağ ve süzme yoğurdu ekleyerek çırpmaya devam ediyorum. Kabartma tozu ve unu da ekleyerek elde ettiğim yoğun kıvamlı hamuru yağlanmış fırın tepsisine döküyorum. Hamurun üzerine dilimlenmiş incir ve erikleri yerleştirip üzerine dolmalık fıstığı serpiyorum. Önce den ısıtılmış fırında hamur kürdan ucuna bulaşmayıncaya kadar pişiriyorum. Fırında çıkınca üzerine iki kaşık balı gezdiriyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder