5 Nisan 2010 Pazartesi

MUZLU KİVİLİ BÖĞÜRTLENLİ TURTA ( TARTÖLETLER)

TATLİŞKOLAR :)


Mandalinalı

MEYVELİ TARTÖLETLER
- 1 yumurta - 100 gr tereyağ- 1 çb toz şeker- 2 sb + 1yk un -1/2 pk kabartma tozu-
1/2 pk vanilya- 4 damla vanilya esansı ( varsa)
- 1 pk. tart jölesi (arkasındaki tarife göre hazırlayınız)

-Yağ şeker yumurta ve diğerleri güzelce karıştırılıp hamur toparlanır. 1 saat kadar dinlendirilir.
-ceviz büyüklüğünde parçalar hazırlanıp yağlanmış tartölet kalıplarına döşenir. Tam 12 adet çıkardım ben. ince hamur yaparsanız kalıba, 15 adet çıkar.
çatalla kabarmaması içi delikler açılıp , 170* ısınmış fırında sadece 13 dakika pişirilir.( ben 15 dakika pişirdim azcık daha sert severiz ,zaten durdukça yumuşuyor)
-pişen tartöletler soğuyunca içlerine istediğiniz kremayı koyabilirsiniz.
creme ole olabilir- krem şanti olabilir
pastacı kreması en iyisidir. (ben bu kremayı EKLER de de kullanıyorum
http://birdutmasali.blogspot.com/2008/07/gelininden-grmcesine-minicik-bir-party.html
tarif burada.

-Unutmayın yapılan kremanın içine ,soğuyunca ; 1 poşet hazırlanmış krem şanti ekliyoruz.
- Kremanızı sıkma torbasına alıp geniş yıldız uçlarla daire şeklinde sıkıp üzerine meyvelerinizi diziniz. ben evde kivi muz ve dondurucumdaki doğal böğürtlenlerimi kullandım.
mandalinalı olan önceden yapılmışlardan.
- En son oarak tart jölesini pişirip soğutup ılıkken üzerlerine gezdiriniz. (sadece parlaklık veriyor, ben çoğunlukla kullanmam. )

( Hazır paket bişey kullanmamaya çok itina ediyorum , biraz nişasta- su -şeker kendim yaparım gerekirse tart jölesini !!!!!! hepsi bundan ibaret zaten !!! )

ÇOK SEVECEĞİNİZİ BİLİYORUM. AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder